Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por spa |
Título da fonte: | Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680 |
Resumo: | OBJECTIVES: to evaluate the results of "+Contigo" training, developed by nurses and directed at 66 health professionals of integrated school health teams in Primary Health Care. METHOD: quantitative with data collection through the Suicide Behavior Attitude Questionnaire, administered before and after the training. RESULTS: significant increases were observed in suicide prevention knowledge and in changing attitudes of health professionals towards individuals with suicidal behavior. CONCLUSION: these results allow us to affirm that nurses hold scientific and pedagogical knowledge that grant them a privileged position in the health teams, to develop training aimed at health professionals involved in suicide prevention. |
id |
USP-38_9946a4ddc458b9cabcc2d458b73d893a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/86680 |
network_acronym_str |
USP-38 |
network_name_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide Impacto da formação "+Contigo" nos conhecimentos e atitudes dos profissionais de saúde acerca do suicídio Impacto de la formación "+Contigo" en los conocimientos y actitudes de los profesionales sanitarios sobre el suicidio OBJECTIVES: to evaluate the results of "+Contigo" training, developed by nurses and directed at 66 health professionals of integrated school health teams in Primary Health Care. METHOD: quantitative with data collection through the Suicide Behavior Attitude Questionnaire, administered before and after the training. RESULTS: significant increases were observed in suicide prevention knowledge and in changing attitudes of health professionals towards individuals with suicidal behavior. CONCLUSION: these results allow us to affirm that nurses hold scientific and pedagogical knowledge that grant them a privileged position in the health teams, to develop training aimed at health professionals involved in suicide prevention. OBJETIVO: avaliar os resultados da formação "+Contigo", desenvolvida por enfermeiros e dirigida a 66 profissionais de saúde das equipes de saúde escolar integrados nos Cuidados de Saúde Primários. MÉTODO: quantitativo, com recolhimento de dados através do Questionário de Atitudes Frente ao Comportamento Suicida, aplicado antes e depois da formação. RESULTADOS: verificaram-se aumentos significativos de conhecimentos em prevenção do suicídio e de mudanças de atitudes dos profissionais de saúde perante o indivíduo com comportamentos suicidas. CONCLUSÃO: estes resultados permitem afirmar que os enfermeiros detêm conhecimentos científicos e pedagógicos que os colocam em posição privilegiada nas equipes de saúde, para desenvolverem a formação dirigida a profissionais de saúde envolvidos na prevenção do suicídio. OBJETIVOS: evaluar los resultados de la formación "+Contigo", desarrollada por enfermeras y dirigida a los profesionales de la salud de 66 equipos de salud escolar en Atención Primaria. MÉTODO: cuantitativo con la recolección de datos a través del Cuestionario de Actitudes Ante el Comportamiento Suicida, administrado antes y después del entrenamiento. RESULTADOS: se observó un aumento significativo en el conocimiento de prevención del suicidio y el cambio de actitudes de los profesionales de la salud hacia la persona con la conducta suicida. CONCLUSIÓN: estos resultados nos permiten afirmar que las enfermeras tienen conocimientos científicos y pedagógicos que les den una posición ventajosa en los equipos de salud, para el desarrollo de la formación dirigida a profesionales de salud involucrados en la prevención del suicidio. Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2014-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/8668010.1590/0104-1169.3503.2467Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 22 n. 4 (2014); 679-684Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 22 Núm. 4 (2014); 679-684Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 22 No. 4 (2014); 679-6841518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89693https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89694https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89695Copyright (c) 2014 Revista Latino-Americana de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, José Carlos Simões, Rosa Maria Pereira Erse, Maria Pedro Queiroz de Azevedo Façanha, Jorge Daniel Neto Marques, Lúcia Amélia Fernandes Alves 2015-03-16T17:25:39Zoai:revistas.usp.br:article/86680Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2015-03-16T17:25:39Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide Impacto da formação "+Contigo" nos conhecimentos e atitudes dos profissionais de saúde acerca do suicídio Impacto de la formación "+Contigo" en los conocimientos y actitudes de los profesionales sanitarios sobre el suicidio |
title |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
spellingShingle |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide Santos, José Carlos |
title_short |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
title_full |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
title_fullStr |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
title_full_unstemmed |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
title_sort |
Impact of "+Contigo" training on the knowledge and attitudes of health care professionals about suicide |
author |
Santos, José Carlos |
author_facet |
Santos, José Carlos Simões, Rosa Maria Pereira Erse, Maria Pedro Queiroz de Azevedo Façanha, Jorge Daniel Neto Marques, Lúcia Amélia Fernandes Alves |
author_role |
author |
author2 |
Simões, Rosa Maria Pereira Erse, Maria Pedro Queiroz de Azevedo Façanha, Jorge Daniel Neto Marques, Lúcia Amélia Fernandes Alves |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, José Carlos Simões, Rosa Maria Pereira Erse, Maria Pedro Queiroz de Azevedo Façanha, Jorge Daniel Neto Marques, Lúcia Amélia Fernandes Alves |
description |
OBJECTIVES: to evaluate the results of "+Contigo" training, developed by nurses and directed at 66 health professionals of integrated school health teams in Primary Health Care. METHOD: quantitative with data collection through the Suicide Behavior Attitude Questionnaire, administered before and after the training. RESULTS: significant increases were observed in suicide prevention knowledge and in changing attitudes of health professionals towards individuals with suicidal behavior. CONCLUSION: these results allow us to affirm that nurses hold scientific and pedagogical knowledge that grant them a privileged position in the health teams, to develop training aimed at health professionals involved in suicide prevention. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680 10.1590/0104-1169.3503.2467 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680 |
identifier_str_mv |
10.1590/0104-1169.3503.2467 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por spa |
language |
eng por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89693 https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89694 https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/86680/89695 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Latino-Americana de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Latino-Americana de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 22 n. 4 (2014); 679-684 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 22 Núm. 4 (2014); 679-684 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 22 No. 4 (2014); 679-684 1518-8345 0104-1169 reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
collection |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br |
_version_ |
1800222849965752320 |