Exercício da parentalidade positiva pelos pais de crianças até três anos: construção e validação de escalas de medida
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por spa |
Título da fonte: | Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/48613 |
Resumo: | This study aimed to describe the development and validation of three multidimensional scales in which the same 30 items, distributed among five dimensions, measure parents' self-perceived confidence, difficulties and knowledge needs in the exercise of positive parenting during the first three years of the child's life. The content of the scales resulted from the literature and exploratory studies and was validated by experts. The analysis of its reliability and validity, using Pearson's correlations and Cronbach's alpha, was based on data from a questionnaire administered to a non-probabilistic sample of 1011 parents. In the dimensions and items, α-values ranged between 0.769 and 0.890 and r-coefficients were >0.37;p |
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Exercício da parentalidade positiva pelos pais de crianças até três anos: construção e validação de escalas de medidaEjercicio parental positivo por los padres de niños hasta tres años: construcción y validación de escalas de mediciónPositive parenting by parents of children up to three years of age: development and validation of measurement scalesParentsParentingChild RearingPsychometricsMeasuresPadresPatría PotestadCrianza del NiñoPsicometríaMedidasPaisPátrio PoderEducação InfantilPsicometriaMedidasThis study aimed to describe the development and validation of three multidimensional scales in which the same 30 items, distributed among five dimensions, measure parents' self-perceived confidence, difficulties and knowledge needs in the exercise of positive parenting during the first three years of the child's life. The content of the scales resulted from the literature and exploratory studies and was validated by experts. The analysis of its reliability and validity, using Pearson's correlations and Cronbach's alpha, was based on data from a questionnaire administered to a non-probabilistic sample of 1011 parents. In the dimensions and items, α-values ranged between 0.769 and 0.890 and r-coefficients were >0.37;p Os objetivos deste estudo foram descrever a construção e obtenção de algumas evidências de validade de três escalas multidimensionais em que os mesmos 30 itens, distribuídos por cinco dimensões, medem a autoperceção da confiança, das dificuldades e da necessidade de conhecimentos dos pais no exercício da parentalidade positiva, nos primeiros três anos da criança. O conteúdo das escalas resultou da literatura e de estudos exploratórios e foi validado por peritos. A análise da sua fidedignidade e validade, por meio de correlações de Pearson e coeficiente alfa de Cronbach, partiu dos resultados de um questionário aplicado a uma amostra não probabilística de 1.011 pais. Nas dimensões e itens, os valores de α situaram-se entre 0,769 e 0,890 e os de r foram >0,37; pEste estudio tuvo el objetivo de describir la construcción y validación de tres escalas multidimensionales en que los mismos 30 ítems, distribuidos en 5 dimensiones, miden la auto-percepción de la confianza, de las dificultades y de la necesidad de conocimientos de los padres en el ejercicio parental positivo en los primeros tres años del niño. El contenido de las escalas resultó de la literatura y de estudios de explotación y fue validado por expertos. El análisis de su fidelidad y validez partió de los resultados de un cuestionario aplicado la una muestra no probabilística de 1011 padres. En las dimensiones e ítems, los valores de Coeficiente Alfa de Cronbach se situaron entre 0,769 y 0,890 y los de fueron >0,37; pUniversidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2012-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/4861310.1590/S0104-11692012000400020Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 20 n. 4 (2012); 787-795Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 Núm. 4 (2012); 787-795Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 20 No. 4 (2012); 787-7951518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/48613/52629https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/48613/52630https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/48613/52631Lopes, Maria da Saudade de Oliveira CustódioDixe, Maria dos Anjos Coelho Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-12-20T12:13:58Zoai:revistas.usp.br:article/48613Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2012-12-20T12:13:58Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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This study aimed to describe the development and validation of three multidimensional scales in which the same 30 items, distributed among five dimensions, measure parents' self-perceived confidence, difficulties and knowledge needs in the exercise of positive parenting during the first three years of the child's life. The content of the scales resulted from the literature and exploratory studies and was validated by experts. The analysis of its reliability and validity, using Pearson's correlations and Cronbach's alpha, was based on data from a questionnaire administered to a non-probabilistic sample of 1011 parents. In the dimensions and items, α-values ranged between 0.769 and 0.890 and r-coefficients were >0.37;p |
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