A utilização de RGT (Repertory Grid Technique) na mensuração de imagem de shopping centers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hernandez, José Mauro da Costa
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração e Inovação
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rai/article/view/79045
Resumo: With the number and variety of shopping centers in Brazil increasing, there is greater pressure on the practitioners of marketing to better understand how consumers choose shopping centers both as shopping and leisure areas. This study suggests that the technique of the repertory grid (RGT) is superior to other techniques which are generally used to evaluate the dimensions which a consumer uses to evaluate a shopping center. The main advantage of the repertory grid is that the dimensions through which an object is evaluated and its relative importance are directly obtained from the consumer with no interference from the researcher. The study introduces a number of necessary basic concepts to understand the application of the technique and the theory on which it is based, the psychology of personal constructs developed by Kelly (1955). The study also presents a number of hypothetical examples of how to apply the technique and its main limitations.
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spelling A utilização de RGT (Repertory Grid Technique) na mensuração de imagem de shopping centersTHE USE OF RGT (REPERTORY GRID TECHNIQUE) IN MEASURING THE IMAGE OF SHOPPING CENTERSWith the number and variety of shopping centers in Brazil increasing, there is greater pressure on the practitioners of marketing to better understand how consumers choose shopping centers both as shopping and leisure areas. This study suggests that the technique of the repertory grid (RGT) is superior to other techniques which are generally used to evaluate the dimensions which a consumer uses to evaluate a shopping center. The main advantage of the repertory grid is that the dimensions through which an object is evaluated and its relative importance are directly obtained from the consumer with no interference from the researcher. The study introduces a number of necessary basic concepts to understand the application of the technique and the theory on which it is based, the psychology of personal constructs developed by Kelly (1955). The study also presents a number of hypothetical examples of how to apply the technique and its main limitations.À medida que aumenta o número e a variedade de shopping centers existentes no Brasil, aumenta a pressão sobre os praticantes de marketing para que compreendam melhor como os consumidores escolhem os shopping centers tanto para como área de compras quanto como área de lazer. Este estudo sugere que a técnica de repertory grid (RGT) é superior a outras técnicas geralmente utilizadas para avaliar as dimensões pelas quais um consumidor avalia um shopping center. A principal vantagem da técnica de repertory grid é que as dimensões pelas quais um objeto é avaliado e as suas importâncias relativas são obtidas diretamente dos consumidores sem qualquer interferência do pesquisador. O estudo introduz alguns conceitos básicos necessários para se entender a aplicação da técnica e a teoria na qual ela se baseia, a psicologia dos constructos pessoais desenvolvida por Kelly (1955). O estudo também apresenta alguns exemplos hipotéticos de como aplicar a técnica e suas principais limitações.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2006-09-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rai/article/view/79045INMR - Innovation & Management Review; v. 2 n. 2 (2005); 19-322515-8961reponame:Revista de Administração e Inovaçãoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rai/article/view/79045/83117Hernandez, José Mauro da Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-21T19:18:09Zoai:revistas.usp.br:article/79045Revistahttp://www.viannajr.edu.br/wp-content/uploads/2016/01/raiPUBhttp://www.revistas.usp.br/viaatlantica/oairevistarai@usp.br||tatianepgt@revistarai.org1809-20391809-2039opendoar:2016-06-21T19:18:09Revista de Administração e Inovação - Universidade de São Paulo (USP)false
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