Assessment of the neurobehavioral signs of preterm infants admitted to Neonatal Intensive Care Unit

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Otoni, Aline Caren Santos
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Grave, Magali Teresinha Quevedo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rto/article/view/56841
Resumo: Introduction: Prematurity, low birth weight and early and prolonged hospitalization are risk factors for developmental delay in children. Objective: To describe the neurobehavioral signs of avoidance cues and approach behavior prese nted by preterm infants during daily care in aNICU. Methodological procedures: Field research, exploratory, descriptive, cross-sectional quantitative character. Data were collected through a plug observation of neurobehavioral signs, using the technique of direct observation and analyzed in a spreadsheet of data from Microsoft Offi ce Excel 2003 for Windows 7. Results: A total of 11 babies. The results show thatthe babies had low index signals present approach, not emitting positive response during interventions. Conclusion: Considering the specifi c aspects of prematurity and its implications for the development of the newborn is of utmost importance promoting practices that contribute to the healthy development of the newborn.
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spelling Assessment of the neurobehavioral signs of preterm infants admitted to Neonatal Intensive Care UnitAvaliação dos sinais neurocomportamentais de bebês pré-termo internados em Unidade de Terapia Intensiva NeonatalOccupational TherapyPrematureNICUHumanization of AssistanceTerapia OcupacionalPrematuroUTI NeonatalHumanização da assistênciaIntroduction: Prematurity, low birth weight and early and prolonged hospitalization are risk factors for developmental delay in children. Objective: To describe the neurobehavioral signs of avoidance cues and approach behavior prese nted by preterm infants during daily care in aNICU. Methodological procedures: Field research, exploratory, descriptive, cross-sectional quantitative character. Data were collected through a plug observation of neurobehavioral signs, using the technique of direct observation and analyzed in a spreadsheet of data from Microsoft Offi ce Excel 2003 for Windows 7. Results: A total of 11 babies. The results show thatthe babies had low index signals present approach, not emitting positive response during interventions. Conclusion: Considering the specifi c aspects of prematurity and its implications for the development of the newborn is of utmost importance promoting practices that contribute to the healthy development of the newborn.Introdução: A prematuridade, o baixo peso ao nascer e a hospitalização precoce e prolongada são fatores de risco para atraso do desenvolvimento infantil. Objetivo: Descrever os sinais neurocomportamentais de aproximação e retraimento apresentados pelos bebês prematuros durante os cuidados diários em uma UTI Neonatal. Procedimentos metodológicos: Pesquisa de campo, exploratória, descritiva, transversal, de caráter quantitativo. Os dados foram coletados através uma ficha de observação dos sinais neurocomportamentais, utilizando a técnica da observação direta e analisados em uma planilha eletrônica de dados do Microsoft Offi ce Excel 2003 for Windows 7. Resultados: Foram avaliados 11 bebês. Os resultados mostram que os bebês apresentaram baixo índice de sinais de aproximação presentes, não emitindo resposta positiva durante as intervenções. Conclusão: Considerando os aspectos próprios da prematuridade e as implicações desta para o desenvolvimento do recém-nascido, é de extrema importância a promoção de práticas que contribuam para o desenvolvimento saudável do recém-nascido.Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina2014-10-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/5684110.11606/issn.2238-6149.v25i2p151-158Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 25 Núm. 2 (2014); 151-158Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 25 No. 2 (2014); 151-158Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; v. 25 n. 2 (2014); 151-1582238-61491415-9104reponame:Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Pauloinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/56841/88135Copyright (c) 2014 Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Pauloinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtoni, Aline Caren SantosGrave, Magali Teresinha Quevedo2015-02-02T11:24:16Zoai:revistas.usp.br:article/56841Revistahttp://www.revistas.usp.br/rtoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rto/oai||revto@usp.br2238-61491415-9104opendoar:2015-02-02T11:24:16Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo - Universidade de São Paulo (USP)false
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