The stories box behind the vision health professionals as a strategy to coping of infant hospitalization
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rto/article/view/49073 |
Resumo: | The “Program of Stories Box Extension” has been developed in pediatric wards,using as resources puppets and others elements. The aim of this study was to analyze the opinionof health’s professionals about this program. Five health’s professionals of oncology pediatric wardhave been participated, which answered a questionnaire about the impact of “Stories Box” in childrenhospitalized. Was used the Discourse of the Collective Subject for analysis. The answers permittedthe follow collective discourse: “The stories, and any kind of plays activities, help in recoveringof child, allowing that she/he forgets her/him suffering. This way, this children stay more feel atease, decreasing the discomfort caused for hospital ambience. We believe that stories improve thequality of hospitalization, because we realize how children became more animated and how theyentertain themselves in the world of creativity and imagination. How they are livelier, the joy ofthem is transmitted to us. The stories told helped us in our activities, amusing us and, this way,smiling with children. So, time passes without them realizing”. |
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The stories box behind the vision health professionals as a strategy to coping of infant hospitalizationAs caixas de histórias na visão de profissionais de saúde como estratégia de enfrentamento da hospitalização infantilHumanização da assistênciaEquipe de assistência ao pacienteOncologia/ recursos humanosCriançaPessoal da saúde/recursos humanosServiços de saúde da criança/ recursos humanosHumanization of assistancePatient care teamMedical oncology/manpowerChildHealth personnel/manpowerChild health services/manpowerThe “Program of Stories Box Extension” has been developed in pediatric wards,using as resources puppets and others elements. The aim of this study was to analyze the opinionof health’s professionals about this program. Five health’s professionals of oncology pediatric wardhave been participated, which answered a questionnaire about the impact of “Stories Box” in childrenhospitalized. Was used the Discourse of the Collective Subject for analysis. The answers permittedthe follow collective discourse: “The stories, and any kind of plays activities, help in recoveringof child, allowing that she/he forgets her/him suffering. This way, this children stay more feel atease, decreasing the discomfort caused for hospital ambience. We believe that stories improve thequality of hospitalization, because we realize how children became more animated and how theyentertain themselves in the world of creativity and imagination. How they are livelier, the joy ofthem is transmitted to us. The stories told helped us in our activities, amusing us and, this way,smiling with children. So, time passes without them realizing”.O “Programa de Extensão Caixa de Histórias” é desenvolvido em enfermariaspediátricas, utilizando como recursos bonecos e outros elementos. Este estudo visa analisar a opiniãode profissionais de saúde sobre o referido programa. Participaram do estudo 5 profissionais de saúdede uma Enfermaria Oncopediátrica, os quais responderam a um questionário sobre o impacto das“Caixas de Histórias” em crianças hospitalizadas. Utilizou-se para análise a técnica do discurso dosujeito coletivo. As respostas possibilitaram o seguinte discurso: “As histórias, e qualquer tipo deatividade lúdica e de recreação, auxiliam na recuperação da criança, pois permitem que esta seesqueça de seu sofrimento. Dessa forma, as crianças ficam mais a vontade, diminuindo o desconfortocausado pelo ambiente hospitalar. Acreditamos que as histórias melhorem qualidade da internação,pois percebemos o quanto as crianças ficam mais animadas e o quanto elas se divertem no mundoda criatividade e imaginação. Por elas estarem mais animadas, a alegria delas é transmitida anós. As histórias contadas nos ajudam na realização das nossas atividades, nos distraem e, destaforma, sorrimos com as crianças. Assim, o tempo passa sem elas perceberem”.Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina2012-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/4907310.11606/issn.2238-6149.v23i2p169-177Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 23 Núm. 2 (2012); 169-177Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 23 No. 2 (2012); 169-177Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; v. 23 n. 2 (2012); 169-1772238-61491415-9104reponame:Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Pauloinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/49073/53146Garcia, Nathália RodriguesPfeifer, Luzia IaraPanúncio-Pinto, Maria Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-10-17T12:24:32Zoai:revistas.usp.br:article/49073Revistahttp://www.revistas.usp.br/rtoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rto/oai||revto@usp.br2238-61491415-9104opendoar:2014-10-17T12:24:32Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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