Percepção dos estudantes em relação às possibilidades de aprendizado e seu papel no contexto da pandemia da COVID-19
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rto/article/view/204838 |
Resumo: | The advent of the COVID-19 pandemic in 2020 imposed unexpected changes in educational practices, which involved the emergency transition of courses traditionally offered in the modality of face-to-face teaching to remote online teaching. This study aimed to know the perception of Brazilian occupational therapy students about the possibilities of learning and their role in the fields of professional practice during the pandemic. A cross-sectional quantitative study was conducted through the application of an online questionnaire. Participants were 236 students of public and private undergraduate courses in Occupational Therapy. The participants agreed to the implementation of remote education during the pandemic, but argued that training be fully developed in person after the end of this emergency. Most said that their emotional state in the pandemic impaired learning. The students recognized the relevance of their performance in the fields of practice but they felt unprepared to provide assistance to the population in the format of telehealth practices. It is expected that this study will contribute to the planning and improvements in the courses as long as it is necessary to maintain remote education, as well as to evaluate the training in occupational therapy during and after the pandemic. |
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Percepção dos estudantes em relação às possibilidades de aprendizado e seu papel no contexto da pandemia da COVID-19Students' perception of learning possibilities and their role in the context of the COVID-19 pandemicTerapia ocupacionalAvaliação de programasCOVID-19Formação/educaçãoOccupational therapyPrograms evaluationCOVID-19Training/educationThe advent of the COVID-19 pandemic in 2020 imposed unexpected changes in educational practices, which involved the emergency transition of courses traditionally offered in the modality of face-to-face teaching to remote online teaching. This study aimed to know the perception of Brazilian occupational therapy students about the possibilities of learning and their role in the fields of professional practice during the pandemic. A cross-sectional quantitative study was conducted through the application of an online questionnaire. Participants were 236 students of public and private undergraduate courses in Occupational Therapy. The participants agreed to the implementation of remote education during the pandemic, but argued that training be fully developed in person after the end of this emergency. Most said that their emotional state in the pandemic impaired learning. The students recognized the relevance of their performance in the fields of practice but they felt unprepared to provide assistance to the population in the format of telehealth practices. It is expected that this study will contribute to the planning and improvements in the courses as long as it is necessary to maintain remote education, as well as to evaluate the training in occupational therapy during and after the pandemic.O advento da pandemia da COVID-19 em 2020 impôs mudanças inesperadas nas práticas educacionais, o que implicou na transição emergencial dos cursos tradicionalmente oferecidos na modalidade de ensino presencial para o ensino remoto online. Este estudo teve como objetivo conhecer a percepção dos estudantes brasileiros de Terapia Ocupacional sobre as possibilidades de aprendizado e seu papel nos campos de prática profissional durante a pandemia. Foi realizado um estudo quantitativo transversal por meio da aplicação de um questionário online. Participaram 236 estudantes de cursos públicos e privados de graduação em Terapia Ocupacional. Os participantes concordaram com a implementação do ensino remoto durante a pandemia, mas defenderam que a formação seja desenvolvida integralmente de modo presencial após o término dessa emergência. A maioria afirmou que seu estado emocional na pandemia prejudicava o aprendizado. Os estudantes reconheceram a relevância de sua atuação nos campos de prática e em maioria sentiam-se despreparados para prestar assistência à população no formato de teleatendimento. Espera-se que esse estudo contribua com o planejamento e melhorias nos cursos enquanto for necessário manter o ensino remoto, assim como, para avaliações da formação em terapia ocupacional durante e após a pandemia.Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina2022-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/20483810.11606/issn.2238-6149.v32i1-3pe204838Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 32 Núm. 1-3 (2022); e204838Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 32 No. 1-3 (2022); e204838Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; v. 32 n. 1-3 (2022); e2048382238-61491415-9104reponame:Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Pauloinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/204838/189910Copyright (c) 2022 Talita Naiara Rossi da Silva, Melissa Tieko Muramoto, Patrícia Tempski, Milton de Arruda Martinshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Talita Naiara Rossi da Muramoto, Melissa Tieko Tempski, Patrícia Martins, Milton de Arruda 2022-12-29T18:43:32Zoai:revistas.usp.br:article/204838Revistahttp://www.revistas.usp.br/rtoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rto/oai||revto@usp.br2238-61491415-9104opendoar:2022-12-29T18:43:32Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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