Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ARS (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143636 |
Resumo: | This paper stems from the sequencing of the photobookwork Notations in passing (1974), considered the visual thesis of the American photographer and curator Nathan Lyons, to discuss his comprehension of the five layers of meaning on the visual book: context, order, juxtaposition, symbols and physic characteristics. Briefly presenting the influence of Moholy-Nagy’s idea of ‘visual literation’ on Lyons’ theory, it’s discussed in what terms Lyons has practiced either photography as a trigger tool for theoretical questions or theoretical questions as a trigger tool for photography practice. |
id |
USP-45_201054e5c323d7d0ac68e3c04266b365 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/143636 |
network_acronym_str |
USP-45 |
network_name_str |
ARS (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan LyonsNotations in passing – a visual thesis by Nathan LyonsNathan Lyonsphotographyvisual narrativeartist ́s bookphotobookNathan Lyonsfotografianarrativa visuallivro de artistafotolivroThis paper stems from the sequencing of the photobookwork Notations in passing (1974), considered the visual thesis of the American photographer and curator Nathan Lyons, to discuss his comprehension of the five layers of meaning on the visual book: context, order, juxtaposition, symbols and physic characteristics. Briefly presenting the influence of Moholy-Nagy’s idea of ‘visual literation’ on Lyons’ theory, it’s discussed in what terms Lyons has practiced either photography as a trigger tool for theoretical questions or theoretical questions as a trigger tool for photography practice.Esse artigo parte da edição das fotografias do livro visual de autor Notations in Passing (1974), considerado a tese visual do fotógrafo e curador americano Nathan Lyons, para discutir o que ele compreende serem os cinco níveis de construção do discurso no livro visual: o contexto, a ordem, a justaposição, os símbolos e as características físicas. Apresentando brevemente a influência da idéia de ‘alfabetização visual’ de Moholy-Nagy na teoria de Lyons, discute-se em que medida o autor trabalhou a prática fotográfica enquanto ferramenta disparadora de questões teóricas ou as questões teóricas enquanto ferramentas disparadoras de fotografias.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/14363610.11606/issn.2178-0447.ars.2018.143636ARS (São Paulo); v. 16 n. 33 (2018); 81-99ARS; Vol. 16 Núm. 33 (2018); 81-99ARS; Vol. 16 No. 33 (2018); 81-992178-04471678-5320reponame:ARS (São Paulo. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143636/146566Copyright (c) 2018 Inês Pereira Coelho Bondukiinfo:eu-repo/semantics/openAccessBonduki, Inês Pereira Coelho2018-10-27T22:48:48Zoai:revistas.usp.br:article/143636Revistahttp://www.scielo.br/arsPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||ars@usp.br2178-04471678-5320opendoar:2018-10-27T22:48:48ARS (São Paulo. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons Notations in passing – a visual thesis by Nathan Lyons |
title |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
spellingShingle |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons Bonduki, Inês Pereira Coelho Nathan Lyons photography visual narrative artist ́s book photobook Nathan Lyons fotografia narrativa visual livro de artista fotolivro |
title_short |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
title_full |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
title_fullStr |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
title_full_unstemmed |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
title_sort |
Notations in passing - uma tese visual por Nathan Lyons |
author |
Bonduki, Inês Pereira Coelho |
author_facet |
Bonduki, Inês Pereira Coelho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bonduki, Inês Pereira Coelho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nathan Lyons photography visual narrative artist ́s book photobook Nathan Lyons fotografia narrativa visual livro de artista fotolivro |
topic |
Nathan Lyons photography visual narrative artist ́s book photobook Nathan Lyons fotografia narrativa visual livro de artista fotolivro |
description |
This paper stems from the sequencing of the photobookwork Notations in passing (1974), considered the visual thesis of the American photographer and curator Nathan Lyons, to discuss his comprehension of the five layers of meaning on the visual book: context, order, juxtaposition, symbols and physic characteristics. Briefly presenting the influence of Moholy-Nagy’s idea of ‘visual literation’ on Lyons’ theory, it’s discussed in what terms Lyons has practiced either photography as a trigger tool for theoretical questions or theoretical questions as a trigger tool for photography practice. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143636 10.11606/issn.2178-0447.ars.2018.143636 |
url |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143636 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2178-0447.ars.2018.143636 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143636/146566 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Inês Pereira Coelho Bonduki info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Inês Pereira Coelho Bonduki |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
ARS (São Paulo); v. 16 n. 33 (2018); 81-99 ARS; Vol. 16 Núm. 33 (2018); 81-99 ARS; Vol. 16 No. 33 (2018); 81-99 2178-0447 1678-5320 reponame:ARS (São Paulo. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
ARS (São Paulo. Online) |
collection |
ARS (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
ARS (São Paulo. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ars@usp.br |
_version_ |
1797688292726013952 |