Apropiación y apagamiento como procesos artísticos: una analice comparativa de Tree of Codes, de Jonathan Safran Foer
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ARS (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143716 |
Resumo: | The printed book has not been made obsolete by the introduction and dissemination of e-books. Instead, this phenomenon pushed printed media to explore its potential. Currently, thanks to advances in graphic technology, new possibilities in printed media arise, making the full out of the creation of literary books. One of them is Tree of Codes by Jonathan Safran Foer. The author has appropriated the work The Street of Crocodiles by Bruno Schulz by removing parts of the original through incisions in the paper, which resulted in a work produced entirely through erasing parts of the original. This article analyses the creation process of Tree of Codes by tracing parallels with examples of appropriation and erasure in the arts. |
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Apropiación y apagamiento como procesos artísticos: una analice comparativa de Tree of Codes, de Jonathan Safran FoerApropriação e apagamento como processos artísticos: uma análise comparativa de Tree of Codes, de Jonathan Safran FoerAppropriation and Erasure as Artistic Processes: A Comparative Analysis of Tree of Codes by Jonathan Safran Foerdiseño editoriallibro de artistaapropiaciónJonathan Safran Foerdesign editoriallivro de artistaapropriaçãoJonathan Safran FoerEditorial DesignArtist's BookAppropriationJonathan Safran FoerThe printed book has not been made obsolete by the introduction and dissemination of e-books. Instead, this phenomenon pushed printed media to explore its potential. Currently, thanks to advances in graphic technology, new possibilities in printed media arise, making the full out of the creation of literary books. One of them is Tree of Codes by Jonathan Safran Foer. The author has appropriated the work The Street of Crocodiles by Bruno Schulz by removing parts of the original through incisions in the paper, which resulted in a work produced entirely through erasing parts of the original. This article analyses the creation process of Tree of Codes by tracing parallels with examples of appropriation and erasure in the arts.O advento e a popularização dos livros eletrônicos não levou à extinção do livro impresso. Ao contrário, o fenômeno dos e-books impeliu este formato a melhor explorar suas particularidades. Hoje, graças ao avanço das tecnologias gráficas, abriram-se novas possibilidades para se tirar proveito do suporte impresso na criação de obras literárias. Uma delas é Tree of Codes, de Jonathan Safran Foer. O autor apropriou-se do livro The Street of Crocodiles, de Bruno Schulz, removendo alguns de seus trechos por meio de incisões no papel. O resultado é uma obra produzida pelo apagamento de partes do original. Este artigo analisa o processo de criação de Tree of Codes, traçando paralelos com exemplos de apropriação e apagamento do universo da arte.El surgimiento y la popularización de los libros electrónicos no llevó a la extinción del libro impreso. Al contrario, ese fenómeno hizo el medio impreso explotar sus particularidades. Hoy, gracias al avance de las tecnologías gráficas, se abrirán nuevas posibilidades de experimentación del suporte físico para crear obras literarias. Una de ellas es Tree of Codes, de Jonathan Safran Foer. El autor se apropió del libro The Street of Crocodiles, de Bruno Schulz, eliminando algunos pasajes por medio de incisiones en el papel, lo que resultó en una obra creada a través del apagamiento parcial del original. Este artículo analiza el proceso de creación de Tree of Codes, estableciendo paralelos con ejemplos de apropiación y apagamiento del universo del arte.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/14371610.11606/issn.2178-0447.ars.2020.143716ARS (São Paulo); v. 18 n. 40 (2020); 446-476ARS; Vol. 18 Núm. 40 (2020); 446-476ARS; Vol. 18 No. 40 (2020); 446-4762178-04471678-5320reponame:ARS (São Paulo. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/143716/167970Copyright (c) 2020 Luciana Lischewski Mattarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMattar, Luciana Lischewski Takatu, Renata2021-01-14T11:16:28Zoai:revistas.usp.br:article/143716Revistahttp://www.scielo.br/arsPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||ars@usp.br2178-04471678-5320opendoar:2021-01-14T11:16:28ARS (São Paulo. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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