Telerrealidad y el consumo de mundos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310 |
Resumo: | This investigation, based on the perception of television as a mediator of the external world that produces other reality effects, aims to understand and problematize the interference of telereality in the construction of possible television worlds, in an attempt to attract the viewer/consumer. For such purpose, it discusses the televisual text regarding its text model and the other texts that it establishes links, focusing on the discursive strategies used by television that offer four distinct realities to consumption. |
id |
USP-63_588a95d5c0a87484799cd301a83901d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/177310 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
Telerrealidad y el consumo de mundosTelerreality and world consumptionA telerrealidade e o consumo de mundosConsumoMundos possíveisRealidade mediadaTelerrealidadeTelevisãoConsumoMundos posiblesRealidad mediadaTelerrealidadTelevisiónConsumptionPossible worldsMediated realityTelerealityTelevisionThis investigation, based on the perception of television as a mediator of the external world that produces other reality effects, aims to understand and problematize the interference of telereality in the construction of possible television worlds, in an attempt to attract the viewer/consumer. For such purpose, it discusses the televisual text regarding its text model and the other texts that it establishes links, focusing on the discursive strategies used by television that offer four distinct realities to consumption.A presente investigação, partindo da percepção sobre a televisão como mediadora do mundo externo que produz outros efeitos de realidade, tem como objetivo compreender e problematizar a interferência da telerrealidade na construção dos mundos televisuais possíveis, na tentativa de atrair o telespectador/consumidor. Para tanto, discute o texto televisual em relação ao seu modelo de texto e aos outros textos com os quais estabelece vínculos, centrando-se nas estratégias discursivas empregadas pela televisão que ofertam ao consumo quatro realidades distintas.La presente investigación, basada en la percepción de la televisión como mediadora del mundo exterior que produce otros efectos de realidad, tiene como objetivo comprender y problematizar la interferencia de la telerrealidad en la construcción de mundos televisivos posibles, en un intento de atraer al espectador/consumidor. Para ello, se discute el texto televisual en relación a su modelo textual y los demás textos que vincula y se centra en las estrategias discursivas empleadas por la televisión que ofrecen cuatro realidades distintas al consumo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2021-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/17731010.11606/issn.1984-5057.v13i1p82-93Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 82-931984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310/173770https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310/180592Copyright (c) 2021 Gabriel Souza, Fernanda Sagrilohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, GabrielAndres, Fernanda Sagrilo2021-07-06T20:57:45Zoai:revistas.usp.br:article/177310Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2021-07-06T20:57:45Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Telerrealidad y el consumo de mundos Telerreality and world consumption A telerrealidade e o consumo de mundos |
title |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
spellingShingle |
Telerrealidad y el consumo de mundos Souza, Gabriel Consumo Mundos possíveis Realidade mediada Telerrealidade Televisão Consumo Mundos posibles Realidad mediada Telerrealidad Televisión Consumption Possible worlds Mediated reality Telereality Television |
title_short |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
title_full |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
title_fullStr |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
title_full_unstemmed |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
title_sort |
Telerrealidad y el consumo de mundos |
author |
Souza, Gabriel |
author_facet |
Souza, Gabriel Andres, Fernanda Sagrilo |
author_role |
author |
author2 |
Andres, Fernanda Sagrilo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Gabriel Andres, Fernanda Sagrilo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consumo Mundos possíveis Realidade mediada Telerrealidade Televisão Consumo Mundos posibles Realidad mediada Telerrealidad Televisión Consumption Possible worlds Mediated reality Telereality Television |
topic |
Consumo Mundos possíveis Realidade mediada Telerrealidade Televisão Consumo Mundos posibles Realidad mediada Telerrealidad Televisión Consumption Possible worlds Mediated reality Telereality Television |
description |
This investigation, based on the perception of television as a mediator of the external world that produces other reality effects, aims to understand and problematize the interference of telereality in the construction of possible television worlds, in an attempt to attract the viewer/consumer. For such purpose, it discusses the televisual text regarding its text model and the other texts that it establishes links, focusing on the discursive strategies used by television that offer four distinct realities to consumption. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p82-93 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v13i1p82-93 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310/173770 https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/177310/180592 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Gabriel Souza, Fernanda Sagrilo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Gabriel Souza, Fernanda Sagrilo http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 82-93 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1797068856431214592 |