Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875 |
Resumo: | The objective of this paper is to analyze the potential of meanings in the packaging of the brand Mãe Terra. The packaging of a product has a double function: it is both a type of advertising and a source of information. Considering food products with health and nutrition claims, like the ones produced by the brand studied, these two functions are often mixed. Using the semiotics method, this article presents the potential meaning communicated by Mãe Terra to consumers who seek healthier food. |
id |
USP-63_5d6a99b2aed8421fc94794070b16928e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/50875 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativaSemiotic analysis of the brand mãe terra: communication potential of its packagingAnálise semiótica da marca mãe terra: o potencial comunicativo de suas embalagenssemióticaembalajerótuloMãe Terraalimentos saludablessemioticspackagingfood labelMãe Terrafood products health and nutrition claimssemióticaembalagemrótuloMãe Terraalimentos saudáveisThe objective of this paper is to analyze the potential of meanings in the packaging of the brand Mãe Terra. The packaging of a product has a double function: it is both a type of advertising and a source of information. Considering food products with health and nutrition claims, like the ones produced by the brand studied, these two functions are often mixed. Using the semiotics method, this article presents the potential meaning communicated by Mãe Terra to consumers who seek healthier food.El objetivo de este estudio es evaluar el potencial de significación de los embalajes de la marca Mãe Terra. El envase de un producto tiene doble función: es una forma de publicidad y fuente de información. En el caso de los alimentos con llamadas saludables, tales como los comercializados por la marca analizada, estos dos a menudo se mezclan. Utiliza-se el método semiótico para estudiar el potencial de la comunicación de los embalajes de Mãe Terra para los consumidores que buscan alimentos más saludables.O objetivo desse trabalho é avaliar o potencial de significado das embalagens da marca Mãe Terra. A embalagem de um produto tem função dupla: é uma forma de publicidade e fonte de informação. No caso de alimentos com apelo saudável, como é o caso dos comercializados pela marca analisada, essas duas funções muitas vezes se misturam. Pelo método semiótico, apresenta-se o potencial de significado comunicado pela Mãe Terra aos consumidores em busca de alimentos mais saudáveis.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/5087510.11606/issn.1984-5057.v4i2p237-252Signos do Consumo; v. 4 n. 2 (2012): Cultura, criatividade e consumo: espaços simbólicos em diálogo; 237-2521984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875/54959Copyright (c) 2018 Francine Cruz de Cerqueira Lima, Bárbara Miklaseviciusinfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Francine Cruz de CerqueiraMiklasevicius, Bárbara2019-04-01T12:56:15Zoai:revistas.usp.br:article/50875Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:56:15Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa Semiotic analysis of the brand mãe terra: communication potential of its packaging Análise semiótica da marca mãe terra: o potencial comunicativo de suas embalagens |
title |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
spellingShingle |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa Lima, Francine Cruz de Cerqueira semiótica embalaje rótulo Mãe Terra alimentos saludables semiotics packaging food label Mãe Terra food products health and nutrition claims semiótica embalagem rótulo Mãe Terra alimentos saudáveis |
title_short |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
title_full |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
title_fullStr |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
title_full_unstemmed |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
title_sort |
Análisis de semiótica marca la madre tierra: el potencial de su embalaje comunicativa |
author |
Lima, Francine Cruz de Cerqueira |
author_facet |
Lima, Francine Cruz de Cerqueira Miklasevicius, Bárbara |
author_role |
author |
author2 |
Miklasevicius, Bárbara |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Francine Cruz de Cerqueira Miklasevicius, Bárbara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
semiótica embalaje rótulo Mãe Terra alimentos saludables semiotics packaging food label Mãe Terra food products health and nutrition claims semiótica embalagem rótulo Mãe Terra alimentos saudáveis |
topic |
semiótica embalaje rótulo Mãe Terra alimentos saludables semiotics packaging food label Mãe Terra food products health and nutrition claims semiótica embalagem rótulo Mãe Terra alimentos saudáveis |
description |
The objective of this paper is to analyze the potential of meanings in the packaging of the brand Mãe Terra. The packaging of a product has a double function: it is both a type of advertising and a source of information. Considering food products with health and nutrition claims, like the ones produced by the brand studied, these two functions are often mixed. Using the semiotics method, this article presents the potential meaning communicated by Mãe Terra to consumers who seek healthier food. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo não avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875 10.11606/issn.1984-5057.v4i2p237-252 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v4i2p237-252 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875/54959 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Francine Cruz de Cerqueira Lima, Bárbara Miklasevicius info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Francine Cruz de Cerqueira Lima, Bárbara Miklasevicius |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 4 n. 2 (2012): Cultura, criatividade e consumo: espaços simbólicos em diálogo; 237-252 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1797068855824089088 |