Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
DOI: | 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19 |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612 |
Resumo: | This article aims to analyze how consumers understand the concept of healthy eating to identify the main characteristics of healthy consumer behavior regarding the dimensions of sustainable consumption. A qualitative research approach was used, applied through semi-structured interviews. The results show that individuals with healthy eating habits are sensitive to issues surrounding sustainable consumption, even if they are not fully aware of the environmental impacts caused by their actions. |
id |
USP-63_a2cbaf8e9d0004a06fe8a9e2763bff94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/172612 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
spelling |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveisDimensions of sustainable consumption in the behavior of healthy food consumersDimensiones del consumo sostenible en el comportamiento de los consumidores de alimentos sanosDimensões do consumo sustentávelAlimentação saudávelComportamento do consumidorDimensiones del consumo sostenibleAlimentación sanaComportamiento del consumidorDimensions of sustainable consumptionDiet healthyConsumer behaviorThis article aims to analyze how consumers understand the concept of healthy eating to identify the main characteristics of healthy consumer behavior regarding the dimensions of sustainable consumption. A qualitative research approach was used, applied through semi-structured interviews. The results show that individuals with healthy eating habits are sensitive to issues surrounding sustainable consumption, even if they are not fully aware of the environmental impacts caused by their actions.Este artículo tiene como objetivo analizar cómo los consumidores entienden el concepto de alimentación saludable para identificar las características principales del comportamiento sano del consumidor con respecto a las dimensiones del consumo sostenible. Se utilizó un enfoque de investigación cualitativa, aplicado por medio de entrevistas semiestructuradas. Los resultados muestran que las personas con hábitos alimenticios saludables son sensibles a los problemas relacionados con el consumo sostenible, incluso si no son plenamente conscientes de los impactos ambientales causados por sus acciones.Este artigo tem como objetivo analisar como os consumidores compreendem o conceito de alimentação saudável para, assim, identificar as principais características do comportamento do consumidor de alimentos saudáveis no que se refere às dimensões do consumo sustentável. Fez-se uso de uma abordagem qualitativa de pesquisa, aplicada mediante entrevistas semiestruturadas. Os resultados apontam que indivíduos com hábitos alimentares saudáveis são sensíveis às questões em torno do consumo sustentável, mesmo que não estejam por completo conscientes sobre os impactos ambientais causados por suas ações.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2021-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/17261210.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 3-191984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612/173767https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612/180585Copyright (c) 2021 Noelle Rigel de Oliveira Cidade, Diego de Queiroz Machado, Cláudia Buhamra Abreu Romero, Hugo Osvaldo Acosta Reinaldo, Winny Rebouças Motahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCidade, Noelle Rigel de OliveiraMachado, Diego de QueirozRomero, Cláudia Buhamra AbreuReinaldo, Hugo Osvaldo AcostaMota, Winny Rebouças2021-07-06T20:57:45Zoai:revistas.usp.br:article/172612Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2021-07-06T20:57:45Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis Dimensions of sustainable consumption in the behavior of healthy food consumers Dimensiones del consumo sostenible en el comportamiento de los consumidores de alimentos sanos |
title |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
spellingShingle |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis Cidade, Noelle Rigel de Oliveira Dimensões do consumo sustentável Alimentação saudável Comportamento do consumidor Dimensiones del consumo sostenible Alimentación sana Comportamiento del consumidor Dimensions of sustainable consumption Diet healthy Consumer behavior Cidade, Noelle Rigel de Oliveira Dimensões do consumo sustentável Alimentação saudável Comportamento do consumidor Dimensiones del consumo sostenible Alimentación sana Comportamiento del consumidor Dimensions of sustainable consumption Diet healthy Consumer behavior |
title_short |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
title_full |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
title_fullStr |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
title_full_unstemmed |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
title_sort |
Dimensões do consumo sustentável no comportamento de consumidores de alimentos saudáveis |
author |
Cidade, Noelle Rigel de Oliveira |
author_facet |
Cidade, Noelle Rigel de Oliveira Cidade, Noelle Rigel de Oliveira Machado, Diego de Queiroz Romero, Cláudia Buhamra Abreu Reinaldo, Hugo Osvaldo Acosta Mota, Winny Rebouças Machado, Diego de Queiroz Romero, Cláudia Buhamra Abreu Reinaldo, Hugo Osvaldo Acosta Mota, Winny Rebouças |
author_role |
author |
author2 |
Machado, Diego de Queiroz Romero, Cláudia Buhamra Abreu Reinaldo, Hugo Osvaldo Acosta Mota, Winny Rebouças |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cidade, Noelle Rigel de Oliveira Machado, Diego de Queiroz Romero, Cláudia Buhamra Abreu Reinaldo, Hugo Osvaldo Acosta Mota, Winny Rebouças |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dimensões do consumo sustentável Alimentação saudável Comportamento do consumidor Dimensiones del consumo sostenible Alimentación sana Comportamiento del consumidor Dimensions of sustainable consumption Diet healthy Consumer behavior |
topic |
Dimensões do consumo sustentável Alimentação saudável Comportamento do consumidor Dimensiones del consumo sostenible Alimentación sana Comportamiento del consumidor Dimensions of sustainable consumption Diet healthy Consumer behavior |
description |
This article aims to analyze how consumers understand the concept of healthy eating to identify the main characteristics of healthy consumer behavior regarding the dimensions of sustainable consumption. A qualitative research approach was used, applied through semi-structured interviews. The results show that individuals with healthy eating habits are sensitive to issues surrounding sustainable consumption, even if they are not fully aware of the environmental impacts caused by their actions. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612/173767 https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612/180585 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 13 n. 1 (2021): Signos do consumo em múltiplos enfoques; 3-19 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1822180347925757952 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19 |