ENTREPRENEURIAL ATTITUDE IN PERCEPTION OF INDIVIDUAL AND SOCIAL ENTREPRENEURS
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de contabilidade e organizações |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/60067 |
Resumo: | Entrepreneurship has been consolidated as one of the pillars for the development of the country by generating income and jobs for the population. However, entrepreneurship is not centered only in the business world. In the current context emerges a new aspect of entrepreneurship, known as social entrepreneurship, whose main focus is the social mission. Within this context, the present descriptive study with quantitative approach aimed to identify the relationships between the entrepreneurial attitude of individual and social entrepreneurs. The population consisted of 136 managers of companies associated with the Young Entrepreneurs Association of Santa Maria and 36 managers of social organizations registered at a Partners Volunteers. We administered a structured questionnaire referenced in the model of Lopez and Souza Junior (2005). The results showed positive correlations, moderate to high, between entrepreneurial attitude and its dimensions. The Mann-Whitney test indicated a significant difference between groups in the social dimension. The other dimensions were not statistically significant for both groups. |
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ENTREPRENEURIAL ATTITUDE IN PERCEPTION OF INDIVIDUAL AND SOCIAL ENTREPRENEURSATITUDE EMPREENDEDORA NA PERCEPÇÃO DE EMPREENDEDORES INDIVIDUAIS E SOCIAISAtitude empreendedoraempreendedor individualempreendedor social.Entrepreneurial attitudeindividual entrepreneursocial entrepreneur.Entrepreneurship has been consolidated as one of the pillars for the development of the country by generating income and jobs for the population. However, entrepreneurship is not centered only in the business world. In the current context emerges a new aspect of entrepreneurship, known as social entrepreneurship, whose main focus is the social mission. Within this context, the present descriptive study with quantitative approach aimed to identify the relationships between the entrepreneurial attitude of individual and social entrepreneurs. The population consisted of 136 managers of companies associated with the Young Entrepreneurs Association of Santa Maria and 36 managers of social organizations registered at a Partners Volunteers. We administered a structured questionnaire referenced in the model of Lopez and Souza Junior (2005). The results showed positive correlations, moderate to high, between entrepreneurial attitude and its dimensions. The Mann-Whitney test indicated a significant difference between groups in the social dimension. The other dimensions were not statistically significant for both groups.O empreendedorismo vem se consolidando como um dos pilares para o desenvolvimento do país, por meio da geração de renda e empregos para a população. No entanto, o empreendedorismo não está centrado somente no mundo dos negócios. No contexto atual emerge uma nova vertente de empreendedorismo, conhecida como empreendedorismo social, cujo foco principal é a missão social. Inserido neste contexto, o presente estudo descritivo com abordagem quantitativa teve como propósito identificar as relações entre a atitude empreendedora de empreendedores individuais e sociais. A população foi composta por 136 gestores de empresas associados na Associação de Jovens Empreendedores Santa Maria e 36 gestores das organizações sociais cadastradas na Organização Parceiros Voluntários. Para a coleta de dados foi aplicar um questionário estruturado. Os resultados evidenciaram correlações positivas, de moderadas a altas, entre a atitude empreendedora e suas dimensões. O Teste de Mann-Whitney apontou diferença significativa entre os grupos na dimensão social. As demais dimensões apresentaram resultados estatisticamente não significativos para os dois grupos.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto2014-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritiva, quantitativa e exploratóriaapplication/pdfapplication/xmlhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/6006710.11606/rco.v8i21.60067Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 8 No. 21 (2014); 36-45Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 8 Núm. 21 (2014); 36-45Revista de Contabilidade e Organizações; v. 8 n. 21 (2014); 36-451982-6486reponame:Revista de contabilidade e organizaçõesinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/60067/97389https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/60067/146329Copyright (c) 2015 Revista de Contabilidade e Organizaçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Izabel Cristina FerrazMadruga, Lucia Rejane Da Rosa GamaÁvila, Lucas VeigaBeuron, Thiago Antonio2020-06-25T13:36:52Zoai:revistas.usp.br:article/60067Revistahttps://www.revistas.usp.br/rcoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rco/oairco@usp.br1982-64861982-6486opendoar:2020-06-25T13:36:52Revista de contabilidade e organizações - Universidade de São Paulo (USP)false |
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