Personality traits and financial decisions: a study of youths in the Brazilian Army

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martelo, João Rafael
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Favero, Eveline, Souza Junior, Wagner Dantas de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de contabilidade e organizações
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/166547
Resumo: This study analyzes the relationships between personality traits, human values ​​and socio-economic characteristics and intertemporal financial choices among young soldiers in the Brazilian army. Through the use of a survey, 218 young men in compulsory military service between 18 and 23 years of age from Cascavel, PR participated in our study. The results of our analyses suggest greater patience than impatience in their intertemporal financial choices, in a constant, non-hyperbolic discount model. Many young people did not present intertemporal discount models. The Pearson correlation coefficient revealed a significant association between personality traits of openness, conscientiousness and extroversion; basic human promotion, suprapersonal, existence and interaction values; and socioeconomic characteristics such as the mother's level of education, marital status, family income, growing up in a rural or urban environment and the size of the municipality of origin. These results suggest which emotional or contextual factors affect young people's intertemporal financial choices and how they can influence information processing and individual decision making through affective heuristics.
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spelling Personality traits and financial decisions: a study of youths in the Brazilian ArmyPersonalidade e decisão financeira: um estudo com jovens do Exército BrasileiroBehavioral financeIntertemporal choicesPersonality traitsHuman valuesBrazilian ArmyFinanças comportamentaisEscolhas intertemporaisTraços de personalidadeValores humanosExército BrasileiroThis study analyzes the relationships between personality traits, human values ​​and socio-economic characteristics and intertemporal financial choices among young soldiers in the Brazilian army. Through the use of a survey, 218 young men in compulsory military service between 18 and 23 years of age from Cascavel, PR participated in our study. The results of our analyses suggest greater patience than impatience in their intertemporal financial choices, in a constant, non-hyperbolic discount model. Many young people did not present intertemporal discount models. The Pearson correlation coefficient revealed a significant association between personality traits of openness, conscientiousness and extroversion; basic human promotion, suprapersonal, existence and interaction values; and socioeconomic characteristics such as the mother's level of education, marital status, family income, growing up in a rural or urban environment and the size of the municipality of origin. These results suggest which emotional or contextual factors affect young people's intertemporal financial choices and how they can influence information processing and individual decision making through affective heuristics.Este estudo analisa a relação entre traços de personalidade, valores humanos e características socioeconômicas nas escolhas intertemporais financeiras de jovens do Exército Brasileiro. Por meio de levantamento, participaram 218 jovens do serviço militar obrigatório de Cascavel-PR. Os resultados sugerem que, na média, jovens adultos demonstram maior paciência à impaciência financeira em suas escolhas intertemporais financeiras. Muitos jovens não apresentaram modelos de desconto intertemporal. A correlação de Pearson revelou associação significativa entre traços de personalidade de abertura, conscienciosidade e extroversão; valores humanos básicos como de realização, suprapessoal, existencial e interacional; e características socioeconômicas como o grau de escolaridade da mãe, estado civil, renda familiar, ambiente de criação e tamanho do município de origem. Estes resultados sugerem que fatores emocionais ou contextuais afetam as escolhas intertemporais financeiras de jovens adultos e podem influenciar por heurísticas afetivas o processamento de informações e a tomada de decisão individual.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto2020-08-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/16654710.11606/issn.1982-6486.rco.2020.166547Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 14 (2020); e166547Revista de Contabilidade e Organizações; Vol. 14 (2020); e166547Revista de Contabilidade e Organizações; v. 14 (2020); e1665471982-6486reponame:Revista de contabilidade e organizaçõesinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/166547/162506https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/166547/162507https://www.revistas.usp.br/rco/article/view/166547/168131Copyright (c) 2020 Revista de Contabilidade e Organizaçõeshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartelo, João RafaelFavero, EvelineSouza Junior, Wagner Dantas de2020-08-22T00:24:06Zoai:revistas.usp.br:article/166547Revistahttps://www.revistas.usp.br/rcoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rco/oairco@usp.br1982-64861982-6486opendoar:2020-08-22T00:24:06Revista de contabilidade e organizações - Universidade de São Paulo (USP)false
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