Children education in the nursery school as a space of subjetivation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019 |
Resumo: | We know that the first years of childrens lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of childrens education and the nurseries of 1s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these childrens psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools. |
id |
USP-67_27054fc32e6ee615d5fd7654b65efa90 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46019 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Children education in the nursery school as a space of subjetivationLa educación infantil en la escuela com espacio de subjetivaciónA educação infantil escolar como espaço de subjetivaçãoEducaçãoConstituição subjetivaEscola de educação infantilPsicanáliseEducaciónConstituición subjetivaEscuela de educación infantilEducationSubjective constitutionNursery schoolsPsychoanalysisWe know that the first years of childrens lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of childrens education and the nurseries of 1s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these childrens psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools.Sabemos que los primeros años de vida de un niño son importantes para el desarrollo psíquico; por ese motivo cuando se trata de niños pequeños y que ya van a la guardería, se hace urgente y necesario pensar la relaci- ón que se establece entre los profesionales de la educaci ón infantil y parvularia y eses chicos. Este trabajo parte de la idea de que esos profesionales ocupan un lugar en la historia psíquica de esos niños, para eso esta pesquisa trae la mirada en el espacio de educación infantil.Sabemos que os primeiros anos de vida da criança são importantes para o desenvolvimento psíquico; por esse motivo, quando se trata de crianças muito pequenas e que freqüentam creches, faz-se necessário pensar sobre a relação que se estabelece entre os profissionais da Educação Infantil e os bebês de Berçário I. Este trabalho parte da idéia de que esses profissionais ocupam um lugar na história psíquica dessas crian- ças. Para isso, esta pesquisa traz o olhar da psicanálise a fim de refletir sobre as possibilidades constitutivas das crian- ças no espaço das Escolas de Educação Infantil.Universidade de São Paulo2007-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4601910.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99Estilos da Clinica; v. 12 n. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Estilos da Clinica; ##issue.vol## 12 ##issue.no## 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 12 N. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 12 No. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 12 No 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 12 Núm. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-991981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019/49644Flach, FláviaSordi, Regina Orglerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:02:18Zoai:revistas.usp.br:article/46019Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:02:18Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation La educación infantil en la escuela com espacio de subjetivación A educação infantil escolar como espaço de subjetivação |
title |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
spellingShingle |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation Flach, Flávia Educação Constituição subjetiva Escola de educação infantil Psicanálise Educación Constituición subjetiva Escuela de educación infantil Education Subjective constitution Nursery schools Psychoanalysis |
title_short |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
title_full |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
title_fullStr |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
title_full_unstemmed |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
title_sort |
Children education in the nursery school as a space of subjetivation |
author |
Flach, Flávia |
author_facet |
Flach, Flávia Sordi, Regina Orgler |
author_role |
author |
author2 |
Sordi, Regina Orgler |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Flach, Flávia Sordi, Regina Orgler |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Constituição subjetiva Escola de educação infantil Psicanálise Educación Constituición subjetiva Escuela de educación infantil Education Subjective constitution Nursery schools Psychoanalysis |
topic |
Educação Constituição subjetiva Escola de educação infantil Psicanálise Educación Constituición subjetiva Escuela de educación infantil Education Subjective constitution Nursery schools Psychoanalysis |
description |
We know that the first years of childrens lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of childrens education and the nurseries of 1s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these childrens psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019 10.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019/49644 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 12 n. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 12 ##issue.no## 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 12 N. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 12 No. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 12 No 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 12 Núm. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067492450893824 |