Children education in the nursery school as a space of subjetivation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Flach, Flávia
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Sordi, Regina Orgler
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019
Resumo: We know that the first years of children’s lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of children’s education and the nurseries of 1’s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these children’s psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools.
id USP-67_27054fc32e6ee615d5fd7654b65efa90
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/46019
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling Children education in the nursery school as a space of subjetivationLa educación infantil en la escuela com espacio de subjetivaciónA educação infantil escolar como espaço de subjetivaçãoEducaçãoConstituição subjetivaEscola de educação infantilPsicanáliseEducaciónConstituición subjetivaEscuela de educación infantilEducationSubjective constitutionNursery schoolsPsychoanalysisWe know that the first years of children’s lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of children’s education and the nurseries of 1’s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these children’s psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools.Sabemos que los primeros años de vida de un niño son importantes para el desarrollo psíquico; por ese motivo cuando se trata de niños pequeños y que ya van a la guardería, se hace urgente y necesario pensar la relaci- ón que se establece entre los profesionales de la educaci ón infantil y parvularia y eses chicos. Este trabajo parte de la idea de que esos profesionales ocupan un lugar en la historia psíquica de esos niños, para eso esta pesquisa trae la mirada en el espacio de educación infantil.Sabemos que os primeiros anos de vida da criança são importantes para o desenvolvimento psíquico; por esse motivo, quando se trata de crianças muito pequenas e que freqüentam creches, faz-se necessário pensar sobre a relação que se estabelece entre os profissionais da Educação Infantil e os bebês de Berçário I. Este trabalho parte da idéia de que esses profissionais ocupam um lugar na história psíquica dessas crian- ças. Para isso, esta pesquisa traz o olhar da psicanálise a fim de refletir sobre as possibilidades constitutivas das crian- ças no espaço das Escolas de Educação Infantil.Universidade de São Paulo2007-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4601910.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99Estilos da Clinica; v. 12 n. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Estilos da Clinica; ##issue.vol## 12 ##issue.no## 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 12 N. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 12 No. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 12 No 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 12 Núm. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-991981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019/49644Flach, FláviaSordi, Regina Orglerinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:02:18Zoai:revistas.usp.br:article/46019Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:02:18Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Children education in the nursery school as a space of subjetivation
La educación infantil en la escuela com espacio de subjetivación
A educação infantil escolar como espaço de subjetivação
title Children education in the nursery school as a space of subjetivation
spellingShingle Children education in the nursery school as a space of subjetivation
Flach, Flávia
Educação
Constituição subjetiva
Escola de educação infantil
Psicanálise
Educación
Constituición subjetiva
Escuela de educación infantil
Education
Subjective constitution
Nursery schools
Psychoanalysis
title_short Children education in the nursery school as a space of subjetivation
title_full Children education in the nursery school as a space of subjetivation
title_fullStr Children education in the nursery school as a space of subjetivation
title_full_unstemmed Children education in the nursery school as a space of subjetivation
title_sort Children education in the nursery school as a space of subjetivation
author Flach, Flávia
author_facet Flach, Flávia
Sordi, Regina Orgler
author_role author
author2 Sordi, Regina Orgler
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Flach, Flávia
Sordi, Regina Orgler
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Constituição subjetiva
Escola de educação infantil
Psicanálise
Educación
Constituición subjetiva
Escuela de educación infantil
Education
Subjective constitution
Nursery schools
Psychoanalysis
topic Educação
Constituição subjetiva
Escola de educação infantil
Psicanálise
Educación
Constituición subjetiva
Escuela de educación infantil
Education
Subjective constitution
Nursery schools
Psychoanalysis
description We know that the first years of children’s lives are important for the psychic development, for this reason, considering their early age and the fact that they attend nursery schools, it is necessary to think about the relationship established between professionals of children’s education and the nurseries of 1’s babies. This research starts from the idea that these professionals hold a place in these children’s psychic history. In order to do that, this research brings the view of psychoanalysis in order to reflect on the constitutive possibilities of children in Nursery Schools.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019
10.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v12i22p80-99
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46019/49644
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 12 n. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 12 ##issue.no## 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 12 N. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 12 No. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 12 No 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 12 Núm. 22 (2007): Dossiê: A psicanálise entre o tratar e o educar; 80-99
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067492450893824