Transference: from the very beginning of psychoanalysis until the studies of histery
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/79868 |
Resumo: | We discuss the way followed by Freud until he discriminates the phenomenon of transference. We argue that an important condition to the rising of psychoanalysis is the question about ethical implication by those who conduct the treatment. It might be well observed by means of the perception of the clinical manifestation of the transference in hysterics' treatment. Our methodological approach comprises the period of Anna O.'s treatment, starting in 1880, until 1895. In these meantime, we follow the progressive ordering of the problems concerning the analytical technique around the transference's questions. We also discuss about the different uses of the term transference until it becomes a concept. |
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Transference: from the very beginning of psychoanalysis until the studies of histery Transferencia: de lo comienzo de psicoanálisis hasta estudios sobre histeria A transferência: dos primórdios da psicanálise aos estudos sobre histeria We discuss the way followed by Freud until he discriminates the phenomenon of transference. We argue that an important condition to the rising of psychoanalysis is the question about ethical implication by those who conduct the treatment. It might be well observed by means of the perception of the clinical manifestation of the transference in hysterics' treatment. Our methodological approach comprises the period of Anna O.'s treatment, starting in 1880, until 1895. In these meantime, we follow the progressive ordering of the problems concerning the analytical technique around the transference's questions. We also discuss about the different uses of the term transference until it becomes a concept. Nosotros proponemos discutir el camino andado por Freud hasta aislar y nombrar el fenómeno de la transferencia. Nosotros sostenemos que una condición importante para la aparición del Psicoanálisis es cuestionar las implicaciones éticas de quien conduce el tratamiento. Esto se logra mediante el encuentro con las manifestaciones clínicas de la transferencia en la histeria. Nuestro recorte comprende el período de tratamiento de Anna O., en 1880, hasta 1895. Investigamos el organización progresiva de las cuestiones de la técnica de la análisis alrededor del problema de la transferencia. Además cuestionamos los diversos usos del término transferencia hasta su conceptualización. Propomos discutir o percurso que Freud trilhou até isolar e nomear o fenômeno da transferência. Defendemos que uma importante condição para o surgimento da Psicanálise está na problematização da implicação ética por parte de quem conduz o tratamento suscitado pelo encontro com as manifestações da transferência na clínica da histeria. Nosso recorte compreende o período que vai do tratamento de Anna O., em 1880, até 1895. Nesse ínterim, acompanhamos o ordenamento progressivo das questões concernentes à técnica analítica em torno do problema da transferência e questionamos os diversos usos do termo transferência até a sua conceituação. Universidade de São Paulo2013-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/7986810.11606/issn.1981-1624.v18i3p574-590Estilos da Clinica; v. 18 n. 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-590Estilos da Clinica; ##issue.vol## 18 ##issue.no## 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-590Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 18 N. 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-590Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 18 No. 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-590Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 18 No 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-590Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 18 Núm. 3 (2013): Dossiê: Adolescência na clínica e na escola; 574-5901981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/79868/83825Rabêlo, Fabiano ChagasDias, Reginaldo Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T03:58:48Zoai:revistas.usp.br:article/79868Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T03:58:48Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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