Dissociation between natality and the world

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Batista, Douglas Emiliano
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003
Resumo: In this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world.
id USP-67_53d616e31dac28386073b3d96cac49f4
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/46003
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling Dissociation between natality and the worldLa disociación entre la natalidad y lo mundoA dissociação entre a natalidade e o mundoPsicanálise e educaçãoFilosofia da educaçãoHanna ArendtFreudPsicoanálisis y educaciónFilosofia de la educaciónHanna ArendtFreudPsychoanalysis and educationPhilosophy of educationHanna ArendtFreudIn this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world.En este texto discútese que en el campo educativo, los adultos no pretenden en la actualidad introducir los niños en el mundo pre-existente, sino mas bien desarrollar sus capacidades intrínsecas. Piensase que los adultos no tienen nada a transmitir. Mas aún, discútense las consecuencias políticas de ese tipo de pensamiento, como, em particular, la suposición de la igualdad política entre adultos y niños y la emancipación de estos frente al mundo adulto.No presente artigo, discutese que, atualmente, na esfera das tarefas educacionais, os adultos não pretendem introduzir as crianças no mundo préexistente, mas desenvolver suas capacidades “intrínsecas”. De acordo com isso, os adultos não teriam quase mais nada a transmitir aos mais novos. Discutem-se, ainda, as conseqüências políticas desse pensamento, em especial a suposição da “igualdade política” entre adultos e crianças, e a “emancipação” dos novos em face do mundo adulto.Universidade de São Paulo2006-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4600310.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63Estilos da Clinica; v. 11 n. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Estilos da Clinica; ##issue.vol## 11 ##issue.no## 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 11 N. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 11 No. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 11 No 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 11 Núm. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-631981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003/49628Batista, Douglas Emilianoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:02:32Zoai:revistas.usp.br:article/46003Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:02:32Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Dissociation between natality and the world
La disociación entre la natalidad y lo mundo
A dissociação entre a natalidade e o mundo
title Dissociation between natality and the world
spellingShingle Dissociation between natality and the world
Batista, Douglas Emiliano
Psicanálise e educação
Filosofia da educação
Hanna Arendt
Freud
Psicoanálisis y educación
Filosofia de la educación
Hanna Arendt
Freud
Psychoanalysis and education
Philosophy of education
Hanna Arendt
Freud
title_short Dissociation between natality and the world
title_full Dissociation between natality and the world
title_fullStr Dissociation between natality and the world
title_full_unstemmed Dissociation between natality and the world
title_sort Dissociation between natality and the world
author Batista, Douglas Emiliano
author_facet Batista, Douglas Emiliano
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Batista, Douglas Emiliano
dc.subject.por.fl_str_mv Psicanálise e educação
Filosofia da educação
Hanna Arendt
Freud
Psicoanálisis y educación
Filosofia de la educación
Hanna Arendt
Freud
Psychoanalysis and education
Philosophy of education
Hanna Arendt
Freud
topic Psicanálise e educação
Filosofia da educação
Hanna Arendt
Freud
Psicoanálisis y educación
Filosofia de la educación
Hanna Arendt
Freud
Psychoanalysis and education
Philosophy of education
Hanna Arendt
Freud
description In this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003
10.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003/49628
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 11 n. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 11 ##issue.no## 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 11 N. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 11 No. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 11 No 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 11 Núm. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067492418387968