Dissociation between natality and the world
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003 |
Resumo: | In this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world. |
id |
USP-67_53d616e31dac28386073b3d96cac49f4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/46003 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Dissociation between natality and the worldLa disociación entre la natalidad y lo mundoA dissociação entre a natalidade e o mundoPsicanálise e educaçãoFilosofia da educaçãoHanna ArendtFreudPsicoanálisis y educaciónFilosofia de la educaciónHanna ArendtFreudPsychoanalysis and educationPhilosophy of educationHanna ArendtFreudIn this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world.En este texto discútese que en el campo educativo, los adultos no pretenden en la actualidad introducir los niños en el mundo pre-existente, sino mas bien desarrollar sus capacidades intrínsecas. Piensase que los adultos no tienen nada a transmitir. Mas aún, discútense las consecuencias políticas de ese tipo de pensamiento, como, em particular, la suposición de la igualdad política entre adultos y niños y la emancipación de estos frente al mundo adulto.No presente artigo, discutese que, atualmente, na esfera das tarefas educacionais, os adultos não pretendem introduzir as crianças no mundo préexistente, mas desenvolver suas capacidades “intrínsecas”. De acordo com isso, os adultos não teriam quase mais nada a transmitir aos mais novos. Discutem-se, ainda, as conseqüências políticas desse pensamento, em especial a suposição da “igualdade política” entre adultos e crianças, e a “emancipação” dos novos em face do mundo adulto.Universidade de São Paulo2006-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/4600310.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63Estilos da Clinica; v. 11 n. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Estilos da Clinica; ##issue.vol## 11 ##issue.no## 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 11 N. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 11 No. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 11 No 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 11 Núm. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-631981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003/49628Batista, Douglas Emilianoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:02:32Zoai:revistas.usp.br:article/46003Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:02:32Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dissociation between natality and the world La disociación entre la natalidad y lo mundo A dissociação entre a natalidade e o mundo |
title |
Dissociation between natality and the world |
spellingShingle |
Dissociation between natality and the world Batista, Douglas Emiliano Psicanálise e educação Filosofia da educação Hanna Arendt Freud Psicoanálisis y educación Filosofia de la educación Hanna Arendt Freud Psychoanalysis and education Philosophy of education Hanna Arendt Freud |
title_short |
Dissociation between natality and the world |
title_full |
Dissociation between natality and the world |
title_fullStr |
Dissociation between natality and the world |
title_full_unstemmed |
Dissociation between natality and the world |
title_sort |
Dissociation between natality and the world |
author |
Batista, Douglas Emiliano |
author_facet |
Batista, Douglas Emiliano |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Batista, Douglas Emiliano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicanálise e educação Filosofia da educação Hanna Arendt Freud Psicoanálisis y educación Filosofia de la educación Hanna Arendt Freud Psychoanalysis and education Philosophy of education Hanna Arendt Freud |
topic |
Psicanálise e educação Filosofia da educação Hanna Arendt Freud Psicoanálisis y educación Filosofia de la educación Hanna Arendt Freud Psychoanalysis and education Philosophy of education Hanna Arendt Freud |
description |
In this paper, we discuss that, nowadays, in the sphere of educational tasks, adults ones do not intend to introduce children into an already existing world, but to develop their ‘intrinsic’ capacities. According to this, adults would have almost nothing to transmit to the new ones. We also discuss the political consequences of that thought, specially the supposition of the ‘political equality’ between adults and children, and the ‘emancipation’ of new ones from the adult world. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003 10.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v11i21p56-63 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/46003/49628 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 11 n. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 11 ##issue.no## 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 11 N. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 11 No. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 11 No 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 11 Núm. 21 (2006): Dossiê: Transmissão e psicanálise; 56-63 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067492418387968 |