Relationships between the mirror phase and psychomotor disorders

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barth, Luís Fernando Barnetche
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/68509
Resumo: In the following article the author seeks to study the relationships between the psychoanalytical concept of the mirror stage and the emergence of psychomotor disorders in children. The essay starts by considering motor development as it is traditionally understood by Biology and it ends by proposing a metapsychology of development. The research is based on the psychoanalytical treatment of a child with a diagnosis of Specific Developmental Disorder of the Motor Function, and it served as an element for the metapsychological construction of the case and for the presentation of the findings of a psychoanalytical research.
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spelling Relationships between the mirror phase and psychomotor disordersLas relaciones entre el estadio del espejo y los transtornos psicomotoresAs relações entre o estádio do espelho e os transtornos psicomotoresEstádio do espelhoTranstorno psicomotorMetapsicologia do desenvolvimentoTranstorno específico do desenvolvimento da função motoraConstrução de casoEstadio del espejoTrastorno psicomotorMetapsicología del desarrolloConstrucción metapsicologica del casoMirror stagePsychomotor disorderMetapsychology of developmentSpecific developmental disorder of the motor functionMetapsychological case constructionIn the following article the author seeks to study the relationships between the psychoanalytical concept of the mirror stage and the emergence of psychomotor disorders in children. The essay starts by considering motor development as it is traditionally understood by Biology and it ends by proposing a metapsychology of development. The research is based on the psychoanalytical treatment of a child with a diagnosis of Specific Developmental Disorder of the Motor Function, and it served as an element for the metapsychological construction of the case and for the presentation of the findings of a psychoanalytical research.En el presente artículo el autor intenta estudiar las relaciones entre el concepto psicoanalítico del estadio del espejo y la aparición de trastornos psicomotores en los niños. El trabajo parte del desarrollo motriz, tal como es tradicionalmente definido por la biología hasta proponer una metapsicología del desarrollo. Esta investigación está basada en el tratamiento psicoanalítico de un niño portador del Trastorno Específico de la Función Motora, y sirve de elemento para la construcción metapsicol ógica del caso como modo de presentación de los descubrimientos de una investigaci ón psicoanalítica.No presente artigo, o autor busca estudar as relações entre o conceito psicanalítico de estádio do espelho e o aparecimento de transtornos psicomotores em crianças. O trabalho parte do desenvolvimento motor, tal qual é classicamente concebido pela biologia, até propor uma metapsicologia do desenvolvimento. Esta pesquisa é baseada no tratamento psicanalítico de uma criança portadora de Transtorno Específico do Desenvolvimento da Função Motora, servindo de elemento à construção metapsicológica de caso como forma de apresentação dos achados de uma pesquisa psicanal ítica.Universidade de São Paulo2007-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6850910.11606/issn.1981-1624.v12i23p108-129Estilos da Clinica; v. 12 n. 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-129Estilos da Clinica; ##issue.vol## 12 ##issue.no## 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-129Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 12 N. 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-129Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 12 No. 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-129Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 12 No 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-129Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 12 Núm. 23 (2007): Dossiê: Terapêutica e Estilos da Clínica; 108-1291981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/68509/71044Barth, Luís Fernando Barnetcheinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-11-21T19:54:40Zoai:revistas.usp.br:article/68509Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2015-11-21T19:54:40Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
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