The integration of uncanny
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estilos da Clínica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030 |
Resumo: | This article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics. |
id |
USP-67_c8ee67e9b1e310fafe0afd605323e88c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/61030 |
network_acronym_str |
USP-67 |
network_name_str |
Estilos da Clínica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The integration of uncannyA inclusão do estranhoPsychosisNom-du-PèrewritingschoolPsicoseNome-do-PaiescritaescolaThis article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics.Este artigo apresenta um caso em tratamento na Lugar de Vida e mostra o percurso desse paciente, do interesse pela escrita para a inclusão efetiva na escola comum. Ele pretende discutir sobre a possibilidade de uma criança com diagnóstico de psicose ter a condição de freqüentar a escola. A clínica e a escola podem beneficiar uma criança com Distúrbio Global do Desenvolvimento, preservando cada uma a sua especificidade.Universidade de São Paulo2001-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6103010.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88Estilos da Clinica; v. 6 n. 10 (2001); 79-88Estilos da Clinica; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 10 (2001); 79-88Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 6 N. 10 (2001); 79-88Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 6 No. 10 (2001); 79-88Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 6 No 10 (2001); 79-88Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 6 Núm. 10 (2001); 79-881981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030/64054Gorzoni, Sílvia de Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:04:30Zoai:revistas.usp.br:article/61030Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:04:30Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The integration of uncanny A inclusão do estranho |
title |
The integration of uncanny |
spellingShingle |
The integration of uncanny Gorzoni, Sílvia de Paula Psychosis Nom-du-Père writing school Psicose Nome-do-Pai escrita escola |
title_short |
The integration of uncanny |
title_full |
The integration of uncanny |
title_fullStr |
The integration of uncanny |
title_full_unstemmed |
The integration of uncanny |
title_sort |
The integration of uncanny |
author |
Gorzoni, Sílvia de Paula |
author_facet |
Gorzoni, Sílvia de Paula |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gorzoni, Sílvia de Paula |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psychosis Nom-du-Père writing school Psicose Nome-do-Pai escrita escola |
topic |
Psychosis Nom-du-Père writing school Psicose Nome-do-Pai escrita escola |
description |
This article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030 10.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88 |
url |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030/64054 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estilos da Clinica; v. 6 n. 10 (2001); 79-88 Estilos da Clinica; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 10 (2001); 79-88 Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 6 N. 10 (2001); 79-88 Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 6 No. 10 (2001); 79-88 Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 6 No 10 (2001); 79-88 Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 6 Núm. 10 (2001); 79-88 1981-1624 1415-7128 reponame:Estilos da Clínica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Estilos da Clínica (Online) |
collection |
Estilos da Clínica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaestilosdaclinica@usp.br |
_version_ |
1797067494490374144 |