The integration of uncanny

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gorzoni, Sílvia de Paula
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estilos da Clínica (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030
Resumo: This article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics.
id USP-67_c8ee67e9b1e310fafe0afd605323e88c
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/61030
network_acronym_str USP-67
network_name_str Estilos da Clínica (Online)
repository_id_str
spelling The integration of uncannyA inclusão do estranhoPsychosisNom-du-PèrewritingschoolPsicoseNome-do-PaiescritaescolaThis article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics.Este artigo apresenta um caso em tratamento na Lugar de Vida e mostra o percurso desse paciente, do interesse pela escrita para a inclusão efetiva na escola comum. Ele pretende discutir sobre a possibilidade de uma criança com diagnóstico de psicose ter a condição de freqüentar a escola. A clínica e a escola podem beneficiar uma criança com Distúrbio Global do Desenvolvimento, preservando cada uma a sua especificidade.Universidade de São Paulo2001-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/6103010.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88Estilos da Clinica; v. 6 n. 10 (2001); 79-88Estilos da Clinica; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 10 (2001); 79-88Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 6 N. 10 (2001); 79-88Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 6 No. 10 (2001); 79-88Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 6 No 10 (2001); 79-88Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 6 Núm. 10 (2001); 79-881981-16241415-7128reponame:Estilos da Clínica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030/64054Gorzoni, Sílvia de Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-02T04:04:30Zoai:revistas.usp.br:article/61030Revistahttps://www.revistas.usp.br/estic/indexPUBhttps://www.revistas.usp.br/estic/oairevistaestilosdaclinica@usp.br1981-16241415-7128opendoar:2020-09-02T04:04:30Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The integration of uncanny
A inclusão do estranho
title The integration of uncanny
spellingShingle The integration of uncanny
Gorzoni, Sílvia de Paula
Psychosis
Nom-du-Père
writing
school
Psicose
Nome-do-Pai
escrita
escola
title_short The integration of uncanny
title_full The integration of uncanny
title_fullStr The integration of uncanny
title_full_unstemmed The integration of uncanny
title_sort The integration of uncanny
author Gorzoni, Sílvia de Paula
author_facet Gorzoni, Sílvia de Paula
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gorzoni, Sílvia de Paula
dc.subject.por.fl_str_mv Psychosis
Nom-du-Père
writing
school
Psicose
Nome-do-Pai
escrita
escola
topic Psychosis
Nom-du-Père
writing
school
Psicose
Nome-do-Pai
escrita
escola
description This article discusses some aspects regarding the educational process of a child in treatment at Lugar de Vida and shows the way of this patient from his self-interest of writing to the effective inclusion in public school. It reports to board about the possibility of a child with diagnostic of psychosis to attend a class. The therapy and the school can improve a child, each one mantaining its characteristics.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030
10.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88
url https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030
identifier_str_mv 10.11606/issn.1981-1624.v6i10p79-88
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/estic/article/view/61030/64054
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Estilos da Clinica; v. 6 n. 10 (2001); 79-88
Estilos da Clinica; ##issue.vol## 6 ##issue.no## 10 (2001); 79-88
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia; V. 6 N. 10 (2001); 79-88
Clinical Styles. The Journal on the vicissitudes of childhood; Vol. 6 No. 10 (2001); 79-88
Styles de la Clinique. Revue sur les vicissitudes de l'enfance; Vol. 6 No 10 (2001); 79-88
Estilos de la Clínica. Revista sobre las vicisitudes de la infancia; Vol. 6 Núm. 10 (2001); 79-88
1981-1624
1415-7128
reponame:Estilos da Clínica (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estilos da Clínica (Online)
collection Estilos da Clínica (Online)
repository.name.fl_str_mv Estilos da Clínica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaestilosdaclinica@usp.br
_version_ 1797067494490374144