Interatividade e pervasividade na produção da ficção televisiva brasileira no mercado digital
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Matrizes (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/38246 |
Resumo: | The present study intends to analyze issues relating to new practices of consumption concerning the dramaturgy of television in Brazil, focusing on interactivity. We started from an exploratory survey about forms of interactivity in the fictional programs produced by the national TV channels, attempting to highlight how the use of pervasiveness is incorporated in interactive communication in the current stage of the processes of media convergence. |
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Interatividade e pervasividade na produção da ficção televisiva brasileira no mercado digitalInteractivity and pervasiveness n the production of Brazilian fiction television in the digital marketTV Digitalficção televisivaconvergência midiáticapervasividadeDigital TVfiction televisionmedia convergencepervasiveness.The present study intends to analyze issues relating to new practices of consumption concerning the dramaturgy of television in Brazil, focusing on interactivity. We started from an exploratory survey about forms of interactivity in the fictional programs produced by the national TV channels, attempting to highlight how the use of pervasiveness is incorporated in interactive communication in the current stage of the processes of media convergence.O presente trabalho tem como propósito analisar aspectos referentes às novas práticas de consumo de dramaturgia de televisão no Brasil, com foco na interatividade. A partir de um levantamento exploratório das formas de interatividade existentes nos programas de ficção produzidos pelas redes nacionais abertas, procura-se evidenciar como o recurso da pervasividade é incorporado à comunicação interativa no atual estágio dos processos de convergência midiática.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2011-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/3824610.11606/issn.1982-8160.v3i1p145-163MATRIZes; v. 3 n. 1 (2009); 145-163MATRIZes; Vol. 3 No 1 (2009); 145-163MATRIZes; V. 3 N. 1 (2009); 145-163MATRIZes; Vol. 3 No. 1 (2009); 145-163MATRIZes; Vol. 3 Núm. 1 (2009); 145-1631982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/38246/41034https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/38246/41035Médola, Ana Sílvia Lopes DaviRedondo, Léo Vitor Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-31T16:27:12Zoai:revistas.usp.br:article/38246Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:19.146373Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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