Media in capital territorialization
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Matrizes (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/163315 |
Resumo: | This paper discusses the fundamental role of the media in the territorialization of capital. To accomplish the task, the paper makes a theoretical effort and moves the concepts of territory and territorialization of capital, in view of the assumption that the media are means by which capitalism is realized. It seeks to demonstrate that the economic and political dynamics that guide the territorialization of media organizations form the discourses that are produced by themself. Even in times of popularization of the internet and apparent democratization of communication, stopping access to the means of producing information is still a form of territorial isolation and the maintenance of power of local leaders. |
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Media in capital territorializationMeios de comunicação na territorialização do capitalTerritorialization of capitalMeans of productionMedia conglomeratesTerritorialização do capitalMeios de produçãoConglomerados de mídiaThis paper discusses the fundamental role of the media in the territorialization of capital. To accomplish the task, the paper makes a theoretical effort and moves the concepts of territory and territorialization of capital, in view of the assumption that the media are means by which capitalism is realized. It seeks to demonstrate that the economic and political dynamics that guide the territorialization of media organizations form the discourses that are produced by themself. Even in times of popularization of the internet and apparent democratization of communication, stopping access to the means of producing information is still a form of territorial isolation and the maintenance of power of local leaders.O texto problematiza o papel fundamental dos meios de comunicação na territorialização do capital. Para tanto faz uma reflexão teórica na qual discute o conceito de território e territorialização do capital, a partir do entendimento de que os meios de comunicação são meios de produção. Busca-se demonstrar que as dinâmicas econômicas e políticas que orientam a territorialização das organizações midiáticas, formatam os produtos discursivos que são por elas produzidos. Mesmo em tempos de popularização da internet e aparente democratização da comunicação, deter o acesso aos meios de produção da informação ainda é uma forma de isolamento territorial e manutenção de poder de líderes locais. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação2020-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/16331510.11606/issn.1982-8160.v14i2p261-287MATRIZes; v. 14 n. 2 (2020); 261-287MATRIZes; Vol. 14 No 2 (2020); 261-287MATRIZes; V. 14 N. 2 (2020); 261-287MATRIZes; Vol. 14 No. 2 (2020); 261-287MATRIZes; Vol. 14 Núm. 2 (2020); 261-2871982-81601982-2073reponame:Matrizes (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/163315/167659https://www.revistas.usp.br/matrizes/article/view/163315/167658http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Janaina Visibeli2021-01-01T19:10:03Zoai:revistas.usp.br:article/163315Revistahttps://www.revistas.usp.br/matrizesPUBhttps://www.revistas.usp.br/matrizes/oaimatrizes@usp.br1982-81601982-2073opendoar:2023-01-12T16:39:38.236375Matrizes (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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