Formats of intimacy
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37439 |
Resumo: | The author discusses the repercussion of reality shows, a new mode of television programming present in 17 Western countries. The programs aired by Globo TV – Big brother Brasil – and by SBT – Casa dos artistas (Artist’s house) – inspired all kinds of analyses. The author emphasizes the use of audience interactivity with programming and endorses the opinions of other critics who see this type of programming as agents of notions about public and private, citizen and individual, in a social movement context (...) In the article, the author also stresses that this format challenges traditional dramaturgy, introducing new elements in the audiovisual paradigm. |
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Formats of intimacyFormatos da intimidadereality showaudiovisualtelevisãocasa dos artistasBig brother Brasilreality showaudiovisualtelevisioncasa dos artistasBig brother Brasil The author discusses the repercussion of reality shows, a new mode of television programming present in 17 Western countries. The programs aired by Globo TV – Big brother Brasil – and by SBT – Casa dos artistas (Artist’s house) – inspired all kinds of analyses. The author emphasizes the use of audience interactivity with programming and endorses the opinions of other critics who see this type of programming as agents of notions about public and private, citizen and individual, in a social movement context (...) In the article, the author also stresses that this format challenges traditional dramaturgy, introducing new elements in the audiovisual paradigm. A autora discute a repercussão do reality show, nova modalidade de programação televisiva, que está presente em 17 países Ocidentais. Os exemplares veiculados pela TV Globo – Big brother Brasil – e pelo SBT – Casa dos artistas – inspiram análises de todos os naipes. A autora salienta o exercício da interatividade do público com a programação e endoça a opinião de outros críticos que vêem este tipo de programação como agentes sobre noções de público e privado, cidadão e indivíduo, num contexto dos movimentos sociais (...) Ressalta ainda, que este formato desafia a dramaturgia tradicional, introduzindo novos elementos ao paradigma do audiovisual.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2002-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3743910.11606/issn.2316-9125.v0i24p82-86Comunicação & Educação; n. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 82-86Comunicação & Educação; No. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 82-86Comunicação & Educação; Núm. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 82-862316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37439/40153Hamburger, Estherinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:47Zoai:revistas.usp.br:article/37439Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:45.304736Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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