Transdisciplinaridade: o desafio de inovar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36841 |
Resumo: | This article aims at reporting on results analyzed by multi-professional actors who investigate data on the academic levels achieved by a sample of young people born between 1978/79 in the city of Ribeirão Preto, São Paulo, Brazil. These data were related to the complex socioeconomic reality of Country, to the complex matter of schooling and school dropouts. This was possible thanks to the program of the Social Pediatrics Course (FMRP-USP), which allowed for the undertaking of an articulation with the purpose of the Nucleus for the Study of Children and Adolescents and of the Science Teaching Laboratory at (FFCL-USP). |
id |
USP-71_434658f8d3b51f15970cd7b585da10db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36841 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovarescolaridadeconscritostransdisciplinaridaderepetênciaevasão escolaracademic backgroundconscriptsinterdisciplinaryfailingschool dropoutsThis article aims at reporting on results analyzed by multi-professional actors who investigate data on the academic levels achieved by a sample of young people born between 1978/79 in the city of Ribeirão Preto, São Paulo, Brazil. These data were related to the complex socioeconomic reality of Country, to the complex matter of schooling and school dropouts. This was possible thanks to the program of the Social Pediatrics Course (FMRP-USP), which allowed for the undertaking of an articulation with the purpose of the Nucleus for the Study of Children and Adolescents and of the Science Teaching Laboratory at (FFCL-USP). O presente trabalho tem por objetivo relatar resultados analisados por atores multiprofissionais que investigaram dados sobre o nível de escolaridade de uma amostra de jovens nascidos entre 1978/79 em Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil, relacionando estes dados à complexa realidade socioeconômica do país, à escolaridade dos pais destes alunos, bem como aos problemas de evasão escolar. Isto foi possível graças ao programa da Disciplina de Pediatria Social (FMRP-USP), permitindo a articulação com o propósito do Núcleo de Estudo da Criança e do Adolescente e o Laboratório de Ensino de Ciências (FFCL-USP).Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1999-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3684110.11606/issn.2316-9125.v0i14p33-41Comunicação & Educação; n. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-41Comunicação & Educação; No. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-41Comunicação & Educação; Núm. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-412316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36841/39563Miranda, Maria Inês F.Barbieri, Marisa R.Haeffner, Leris S. B.Tavares, Carlos H. F.Barbieri, Marco Antônioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:19:41Zoai:revistas.usp.br:article/36841Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:33.201949Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
title |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
spellingShingle |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar Miranda, Maria Inês F. escolaridade conscritos transdisciplinaridade repetência evasão escolar academic background conscripts interdisciplinary failing school dropouts |
title_short |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
title_full |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
title_fullStr |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
title_full_unstemmed |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
title_sort |
Transdisciplinaridade: o desafio de inovar |
author |
Miranda, Maria Inês F. |
author_facet |
Miranda, Maria Inês F. Barbieri, Marisa R. Haeffner, Leris S. B. Tavares, Carlos H. F. Barbieri, Marco Antônio |
author_role |
author |
author2 |
Barbieri, Marisa R. Haeffner, Leris S. B. Tavares, Carlos H. F. Barbieri, Marco Antônio |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Maria Inês F. Barbieri, Marisa R. Haeffner, Leris S. B. Tavares, Carlos H. F. Barbieri, Marco Antônio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
escolaridade conscritos transdisciplinaridade repetência evasão escolar academic background conscripts interdisciplinary failing school dropouts |
topic |
escolaridade conscritos transdisciplinaridade repetência evasão escolar academic background conscripts interdisciplinary failing school dropouts |
description |
This article aims at reporting on results analyzed by multi-professional actors who investigate data on the academic levels achieved by a sample of young people born between 1978/79 in the city of Ribeirão Preto, São Paulo, Brazil. These data were related to the complex socioeconomic reality of Country, to the complex matter of schooling and school dropouts. This was possible thanks to the program of the Social Pediatrics Course (FMRP-USP), which allowed for the undertaking of an articulation with the purpose of the Nucleus for the Study of Children and Adolescents and of the Science Teaching Laboratory at (FFCL-USP). |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36841 10.11606/issn.2316-9125.v0i14p33-41 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36841 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i14p33-41 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36841/39563 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-41 Comunicação & Educação; No. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-41 Comunicação & Educação; Núm. 14 (1999): Arte-educação, Internet no ensino, Tecnologia e sociabilidade; 33-41 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088400302080 |