Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Mayra Rodrigues
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43526
Resumo: This paper is about the adoption of the wiki resource, in courses dedicate to language theories, aiming to encourage research and to present diversified resources to the students, with the workin hypertext ambiance. After two years of application, we present the observations about text production in wiki sites installedfor under-graduated students of journalism.
id USP-71_54508f913d4efb268562f4ae1e23cab3
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/43526
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Site wiki in the classroom: a experience with hypertextualitySite wiki em sala de aula: uma experiência com hipertextualidadeferramenta wikiinteratividadehipertexto.wiki resourceinteractivityhypertext.This paper is about the adoption of the wiki resource, in courses dedicate to language theories, aiming to encourage research and to present diversified resources to the students, with the workin hypertext ambiance. After two years of application, we present the observations about text production in wiki sites installedfor under-graduated students of journalism.Este artigo versa sobre a adoção da ferramenta wiki, em disciplinas dedicadas a teorias da linguagem, com a finalidadede estimular a pesquisa e introduzir os alunos a recursos diversificados, por meio do trabalho em ambiente hipertextual.Após dois anos de aplicação, relatamos observações sobre a produção de textos em sites wikis construídos para alunos degraduação em Jornalismo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4352610.11606/issn.2316-9125.v14i2p109-118Comunicação & Educação; v. 14 n. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-118Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-118Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-1182316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43526/47148Gomes, Mayra Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:40:10Zoai:revistas.usp.br:article/43526Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:02.900926Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
Site wiki em sala de aula: uma experiência com hipertextualidade
title Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
spellingShingle Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
Gomes, Mayra Rodrigues
ferramenta wiki
interatividade
hipertexto.
wiki resource
interactivity
hypertext.
title_short Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
title_full Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
title_fullStr Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
title_full_unstemmed Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
title_sort Site wiki in the classroom: a experience with hypertextuality
author Gomes, Mayra Rodrigues
author_facet Gomes, Mayra Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes, Mayra Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv ferramenta wiki
interatividade
hipertexto.
wiki resource
interactivity
hypertext.
topic ferramenta wiki
interatividade
hipertexto.
wiki resource
interactivity
hypertext.
description This paper is about the adoption of the wiki resource, in courses dedicate to language theories, aiming to encourage research and to present diversified resources to the students, with the workin hypertext ambiance. After two years of application, we present the observations about text production in wiki sites installedfor under-graduated students of journalism.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-08-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43526
10.11606/issn.2316-9125.v14i2p109-118
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43526
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v14i2p109-118
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/43526/47148
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 14 n. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-118
Comunicação & Educação; Vol. 14 No. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-118
Comunicação & Educação; Vol. 14 Núm. 2 (2009): Conflitos internacionais: o jornalismo de Kapuscinski; 109-118
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047090755403776