Syncretisms and the challenges of present time
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45483 |
Resumo: | Media and Communication Science development have taken scholars to opt for a more immaterial and abstract concept of culture. Other big changes have occurred in society, marking the world of the 20th century and shaking believes and principles of the Modernity. Cultural industry change, at global level, has submitted different cultures to an intense process of integration and homogenization intensifying the development of a technological culture. Education, main social mechanism of culture elaboration and transmission, was forced to follow new pedagogic parameters and make use of new languages to diffuse the culture of our time. Relationships among culture, media and education are this issue’s keynote. |
id |
USP-71_6d1977d475c99cf6d11bc750311ed3cc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/45483 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Syncretisms and the challenges of present timeSincretismos e os desafios da atualidadecomunicaçãoculturaindústria culturalnovas tecnologiaseducação.communicationculturecultural industrynew technologieseducation.Media and Communication Science development have taken scholars to opt for a more immaterial and abstract concept of culture. Other big changes have occurred in society, marking the world of the 20th century and shaking believes and principles of the Modernity. Cultural industry change, at global level, has submitted different cultures to an intense process of integration and homogenization intensifying the development of a technological culture. Education, main social mechanism of culture elaboration and transmission, was forced to follow new pedagogic parameters and make use of new languages to diffuse the culture of our time. Relationships among culture, media and education are this issue’s keynote.O desenvolvimento dos meios de comunicação e, conseqüentemente, das ciências da comunicação levou osestudiosos a optar por um conceito mais imaterial e abstrato de cultura. Outras grandes transformações ocorreram nasociedade, marcando o mundo no século XX e abalando crenças e princípios que marcaram a Modernidade. O desenvolvimento da indústria cultural, em nível global,submetendo as diferentes culturas a um processo intenso de integração e homogeneização, intensificou o desenvolvimentode uma cultura tecnológica. A educação, principal mecanismo social de elaboração e transmissão da cultura, teve que se dirigir por novos parâmetros pedagógicos e fazer uso de novas linguagens para difundir a cultura do nosso tempo. As relações entre cultura, meios de comunicação e educação são a tônica deste número da revista. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4548310.11606/issn.2316-9125.v13i1p7-11Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-11Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-11Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-112316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45483/49092Costa, Maria Cristina Castilhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:54:07Zoai:revistas.usp.br:article/45483Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:11.978372Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Syncretisms and the challenges of present time Sincretismos e os desafios da atualidade |
title |
Syncretisms and the challenges of present time |
spellingShingle |
Syncretisms and the challenges of present time Costa, Maria Cristina Castilho comunicação cultura indústria cultural novas tecnologias educação. communication culture cultural industry new technologies education. |
title_short |
Syncretisms and the challenges of present time |
title_full |
Syncretisms and the challenges of present time |
title_fullStr |
Syncretisms and the challenges of present time |
title_full_unstemmed |
Syncretisms and the challenges of present time |
title_sort |
Syncretisms and the challenges of present time |
author |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_facet |
Costa, Maria Cristina Castilho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Maria Cristina Castilho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação cultura indústria cultural novas tecnologias educação. communication culture cultural industry new technologies education. |
topic |
comunicação cultura indústria cultural novas tecnologias educação. communication culture cultural industry new technologies education. |
description |
Media and Communication Science development have taken scholars to opt for a more immaterial and abstract concept of culture. Other big changes have occurred in society, marking the world of the 20th century and shaking believes and principles of the Modernity. Cultural industry change, at global level, has submitted different cultures to an intense process of integration and homogenization intensifying the development of a technological culture. Education, main social mechanism of culture elaboration and transmission, was forced to follow new pedagogic parameters and make use of new languages to diffuse the culture of our time. Relationships among culture, media and education are this issue’s keynote. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45483 10.11606/issn.2316-9125.v13i1p7-11 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45483 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v13i1p7-11 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/45483/49092 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 13 n. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-11 Comunicação & Educação; Vol. 13 No. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-11 Comunicação & Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2008): O trânsito entre culturas e as práticas de comunicação e educação; 7-11 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091301711872 |