Os Porquês de Uma Política Nacional de Mídia-Educação
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/73533 |
Resumo: | This paper aims to provide a conceptual overview that supports international initiatives to promote media literacy policies, which include the promotion of abilities to access, evaluate and use both new and old media, connecting the development of technical, cultural and political skills. In doing so, it retrieves UNESCO initiatives, from the early 80s to the present, and also complements the scenario with the actions carried out by the European Union and the Ofce of Communications, the British media regulator. At the end, the paper presents the UNESCO’s curriculum for teacher training in media and Information Literacy. |
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Os Porquês de Uma Política Nacional de Mídia-EducaçãoReasons for a National Politics of Media EducationMedia literacyMedia educationPublic policiesTeacher trainingcurriculum.Media literacyMídia-educaçãoPolíticas públicasFormação de professoresCurrículo.This paper aims to provide a conceptual overview that supports international initiatives to promote media literacy policies, which include the promotion of abilities to access, evaluate and use both new and old media, connecting the development of technical, cultural and political skills. In doing so, it retrieves UNESCO initiatives, from the early 80s to the present, and also complements the scenario with the actions carried out by the European Union and the Ofce of Communications, the British media regulator. At the end, the paper presents the UNESCO’s curriculum for teacher training in media and Information Literacy.O objetivo deste artigo é oferecer um panorama conceitual que fundamente iniciativas internacionais na promoção de políticas de media literacy que incluam a promoção de habilidades para acessar, avaliar e usar as novas e velhas mídias, integrando o desenvolvimento de habilidades técnicas, culturais e políticas. Para tanto, o texto recupera iniciativas da Unesco dos anos 1980 até o presente momento, complementando esse cenário com a descrição de ações da União Europeia e do Office of Communications, órgão regulador da mídia britânica. Ao final, apresenta o modelo curricular da Unesco para a formação de professores em Alfabetização Midiática e Informacional.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/7353310.11606/issn.2316-9125.v17i2p13-22Comunicação & Educação; v. 17 n. 2 (2012): Realmente precisamos de educação para os meios?; 13-22Comunicação & Educação; Vol. 17 No. 2 (2012): Realmente precisamos de educação para os meios?; 13-22Comunicação & Educação; Vol. 17 Núm. 2 (2012): Realmente precisamos de educação para os meios?; 13-222316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/73533/77232Siqueira, Alexandra Bujokas deCanela, Guilhermeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-06-16T12:32:00Zoai:revistas.usp.br:article/73533Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:15.056978Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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This paper aims to provide a conceptual overview that supports international initiatives to promote media literacy policies, which include the promotion of abilities to access, evaluate and use both new and old media, connecting the development of technical, cultural and political skills. In doing so, it retrieves UNESCO initiatives, from the early 80s to the present, and also complements the scenario with the actions carried out by the European Union and the Ofce of Communications, the British media regulator. At the end, the paper presents the UNESCO’s curriculum for teacher training in media and Information Literacy. |
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