Comunicação e Política
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1994 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201 |
Resumo: | What is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda. |
id |
USP-71_9d5958f79c6b5ac25191abc3ad0f9477 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36201 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Comunicação e PolíticacandidatepropagandapoliticscandidatopropagandapolíticaWhat is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda. Qual o valor da comunicação numa campanha política? Ao comparar -se o mundo comercial e o mundo político, podem-se extrair algumas lições práticas e úteis no uso da comunicação. Aqui, as três principais regras são: unidade (de forma e conteúdo), repetição e contrapropagandaUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1994-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3620110.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46Comunicação & Educação; n. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46Comunicação & Educação; No. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46Comunicação & Educação; Núm. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-462316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201/38921Prado Júnior, Antônio de Páduainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:20:38Zoai:revistas.usp.br:article/36201Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:20.742052Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação e Política |
title |
Comunicação e Política |
spellingShingle |
Comunicação e Política Prado Júnior, Antônio de Pádua candidate propaganda politics candidato propaganda política |
title_short |
Comunicação e Política |
title_full |
Comunicação e Política |
title_fullStr |
Comunicação e Política |
title_full_unstemmed |
Comunicação e Política |
title_sort |
Comunicação e Política |
author |
Prado Júnior, Antônio de Pádua |
author_facet |
Prado Júnior, Antônio de Pádua |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prado Júnior, Antônio de Pádua |
dc.subject.por.fl_str_mv |
candidate propaganda politics candidato propaganda política |
topic |
candidate propaganda politics candidato propaganda política |
description |
What is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda. |
publishDate |
1994 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1994-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201 10.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201/38921 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46 Comunicação & Educação; No. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46 Comunicação & Educação; Núm. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047087121039360 |