Comunicação e Política

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Prado Júnior, Antônio de Pádua
Data de Publicação: 1994
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201
Resumo: What is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda.  
id USP-71_9d5958f79c6b5ac25191abc3ad0f9477
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/36201
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Comunicação e PolíticacandidatepropagandapoliticscandidatopropagandapolíticaWhat is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda.  Qual o valor da comunicação numa campanha política? Ao comparar -se o mundo comercial e o mundo político, podem-se extrair algumas lições práticas e úteis no uso da comunicação. Aqui, as três principais regras são: unidade (de forma e conteúdo), repetição e contrapropagandaUniversidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1994-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3620110.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46Comunicação & Educação; n. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46Comunicação & Educação; No. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46Comunicação & Educação; Núm. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-462316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201/38921Prado Júnior, Antônio de Páduainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:20:38Zoai:revistas.usp.br:article/36201Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:20.742052Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Comunicação e Política
title Comunicação e Política
spellingShingle Comunicação e Política
Prado Júnior, Antônio de Pádua
candidate
propaganda
politics
candidato
propaganda
política
title_short Comunicação e Política
title_full Comunicação e Política
title_fullStr Comunicação e Política
title_full_unstemmed Comunicação e Política
title_sort Comunicação e Política
author Prado Júnior, Antônio de Pádua
author_facet Prado Júnior, Antônio de Pádua
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Prado Júnior, Antônio de Pádua
dc.subject.por.fl_str_mv candidate
propaganda
politics
candidato
propaganda
política
topic candidate
propaganda
politics
candidato
propaganda
política
description What is the value of communication in a political campaign? When one compares the commercial world and the political world, a few practical and useful lessons can be extracted from the usage of communication. Here, the three main rules are: unity (in form and content), repetition and counter-propaganda.  
publishDate 1994
dc.date.none.fl_str_mv 1994-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201
10.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v0i1p42-46
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36201/38921
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; n. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46
Comunicação & Educação; No. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46
Comunicação & Educação; Núm. 1 (1994): Leitura Crítica da Comunicação; 42-46
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047087121039360