Fascínio de trabalhar com livros
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36924 |
Resumo: | Journalist and Editora Senac-São Paulo chief editor, A. P. Quartim Moraes, reports on the course of the implementation of the project to enhance that publishing house. It talks about the editor's responsibility all the way from a literary work's prospecting and development process, through the book's production, divulging, distribution and marketing phases. It stresses the need for market knowledge, for daringness to choose products to be transformed into books and the need for greater publication quality. |
id |
USP-71_ac0eac656e25da0c617e7874e23e693e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/36924 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Fascínio de trabalhar com livrosEditoraSenaceditorlivromercado editorialleitormercado livreiroEditora-Senaceditorbookeditorial marketreaderbook market Journalist and Editora Senac-São Paulo chief editor, A. P. Quartim Moraes, reports on the course of the implementation of the project to enhance that publishing house. It talks about the editor's responsibility all the way from a literary work's prospecting and development process, through the book's production, divulging, distribution and marketing phases. It stresses the need for market knowledge, for daringness to choose products to be transformed into books and the need for greater publication quality. O depoimento do jornalista e editor-chefe da Editora Senac-São Paulo, A. P. Quartim Moraes, relata o percurso de implantação do projeto de ampliação desta editora. Fala da responsabilidade do editor desde o processo de prospecção e desenvolvimento de uma obra, preparação de texto, produção do livro até as fases de divulgação, distribuição e comercialização do livro. Destaca a necessidade de conhecimento do mercado, de ousadia na escolha de projetos a serem transformados em livros, bem como do empenho pela melhor qualidade de publicação.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2000-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3692410.11606/issn.2316-9125.v0i18p87-100Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-100Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-100Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-1002316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36924/39646Moraes, A. P. Quartim deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:28:19Zoai:revistas.usp.br:article/36924Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:38.571440Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fascínio de trabalhar com livros |
title |
Fascínio de trabalhar com livros |
spellingShingle |
Fascínio de trabalhar com livros Moraes, A. P. Quartim de EditoraSenac editor livro mercado editorial leitor mercado livreiro Editora-Senac editor book editorial market reader book market |
title_short |
Fascínio de trabalhar com livros |
title_full |
Fascínio de trabalhar com livros |
title_fullStr |
Fascínio de trabalhar com livros |
title_full_unstemmed |
Fascínio de trabalhar com livros |
title_sort |
Fascínio de trabalhar com livros |
author |
Moraes, A. P. Quartim de |
author_facet |
Moraes, A. P. Quartim de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moraes, A. P. Quartim de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
EditoraSenac editor livro mercado editorial leitor mercado livreiro Editora-Senac editor book editorial market reader book market |
topic |
EditoraSenac editor livro mercado editorial leitor mercado livreiro Editora-Senac editor book editorial market reader book market |
description |
Journalist and Editora Senac-São Paulo chief editor, A. P. Quartim Moraes, reports on the course of the implementation of the project to enhance that publishing house. It talks about the editor's responsibility all the way from a literary work's prospecting and development process, through the book's production, divulging, distribution and marketing phases. It stresses the need for market knowledge, for daringness to choose products to be transformed into books and the need for greater publication quality. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36924 10.11606/issn.2316-9125.v0i18p87-100 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36924 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i18p87-100 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/36924/39646 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-100 Comunicação & Educação; No. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-100 Comunicação & Educação; Núm. 18 (2000): Identidades e globalização, Novas tecnologias na escola, Rádio a serviço da comunidade; 87-100 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047088862724096 |