Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44846 |
Resumo: | This article presents the results of Photography Workshops for Children between 4 and 12 years performed in Seville (Spain) through sessions with the aim of developing early age, the ability to understand and produce photographic images recognizing them a privileged means of artistic expression, communication and information. Experience has shown that children are able to internalize basic concepts such as planes, angles, perspective,and composition sequences. They also develop their ability to perform framing, selecting motifs, watch the lighting etc. Thephotography proved to be also a powerful tool for approximation of children to various cultural events. |
id |
USP-71_ba5bdd8cb42fd565c6225c5d85a00dcb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44846 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via PhotographyFotografia criativa para as crianças: a alfabetização audiovisual através da fotografiafotografiaalfabetização audiovisuallinguagem audiovisualinfância.photographyaudiovisual literacyaudiovisual languagechildhood.This article presents the results of Photography Workshops for Children between 4 and 12 years performed in Seville (Spain) through sessions with the aim of developing early age, the ability to understand and produce photographic images recognizing them a privileged means of artistic expression, communication and information. Experience has shown that children are able to internalize basic concepts such as planes, angles, perspective,and composition sequences. They also develop their ability to perform framing, selecting motifs, watch the lighting etc. Thephotography proved to be also a powerful tool for approximation of children to various cultural events.O artigo apresenta os resultados das Oficinas de Fotografia para crianças entre 4 e 12 anos, realizadas em Sevilha (Espanha), através de sessões que tinham por objetivo desenvolver nas crianças, desde tenra idade, a capacidade de compreender e produzir imagens fotográficas, reconhecendo nelas um meio privilegiado de expressão artística, comunicação e informação. A experiência demonstrou que as crianças são capazes de interiorizar noções básicas sobre planos, ângulos, perspectiva, sequências e composição. Também desenvolveram habilidade para realizar enquadramentos, selecionar temas, observar a iluminação etc. A fotografia demonstrou ser também uma eficaz ferramenta de aproximação das crianças a diversas manifestações culturais.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4484610.11606/issn.2316-9125.v15i3p67-80Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-80Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-80Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-802316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44846/48478Alvarado, María del Mar RamírezGalán, Virginia GuarinosÁlvarez, Inmaculada GordilloCarrero, Jacqueline Sánchezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:32Zoai:revistas.usp.br:article/44846Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:07.600630Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography Fotografia criativa para as crianças: a alfabetização audiovisual através da fotografia |
title |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
spellingShingle |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography Alvarado, María del Mar Ramírez fotografia alfabetização audiovisual linguagem audiovisual infância. photography audiovisual literacy audiovisual language childhood. |
title_short |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
title_full |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
title_fullStr |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
title_full_unstemmed |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
title_sort |
Creative Photography for Children: Audiovisual Literacy via Photography |
author |
Alvarado, María del Mar Ramírez |
author_facet |
Alvarado, María del Mar Ramírez Galán, Virginia Guarinos Álvarez, Inmaculada Gordillo Carrero, Jacqueline Sánchez |
author_role |
author |
author2 |
Galán, Virginia Guarinos Álvarez, Inmaculada Gordillo Carrero, Jacqueline Sánchez |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alvarado, María del Mar Ramírez Galán, Virginia Guarinos Álvarez, Inmaculada Gordillo Carrero, Jacqueline Sánchez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
fotografia alfabetização audiovisual linguagem audiovisual infância. photography audiovisual literacy audiovisual language childhood. |
topic |
fotografia alfabetização audiovisual linguagem audiovisual infância. photography audiovisual literacy audiovisual language childhood. |
description |
This article presents the results of Photography Workshops for Children between 4 and 12 years performed in Seville (Spain) through sessions with the aim of developing early age, the ability to understand and produce photographic images recognizing them a privileged means of artistic expression, communication and information. Experience has shown that children are able to internalize basic concepts such as planes, angles, perspective,and composition sequences. They also develop their ability to perform framing, selecting motifs, watch the lighting etc. Thephotography proved to be also a powerful tool for approximation of children to various cultural events. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44846 10.11606/issn.2316-9125.v15i3p67-80 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44846 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v15i3p67-80 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44846/48478 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 15 n. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-80 Comunicação & Educação; Vol. 15 No. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-80 Comunicação & Educação; Vol. 15 Núm. 3 (2010): Banda Larga e TV digital no Brasil; 67-80 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091200000000 |