Documentary producers and camera eyes do not lie
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37440 |
Resumo: | The author talks about his experience as a movie producer, directing documentaries aimed at portraying popular struggles. His first challenge is to understand the force there is behind registering images that end up speaking louder than the director’s editing project. He talks about how his films passed the challenge of producer censorship, active subjects of the struggles he reported on, and how he guided himself, on those occasions, in order to defend the integrity of his work. |
id |
USP-71_bb35ada49dcd62e7177b558e0c1356e9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/37440 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Documentary producers and camera eyes do not lieOfício de documentarista ou olho da câmera não mentedocumentáriocinemamovimento popularRenato Tapajósética profissionaldocumentarycinemapopular movementRenato Tapajósprofessional ethicsThe author talks about his experience as a movie producer, directing documentaries aimed at portraying popular struggles. His first challenge is to understand the force there is behind registering images that end up speaking louder than the director’s editing project. He talks about how his films passed the challenge of producer censorship, active subjects of the struggles he reported on, and how he guided himself, on those occasions, in order to defend the integrity of his work. O autor trata de sua experiência como cineasta, dirigindo documentários, voltados para o retrato das lutas populares. Seu primeiro desafio foi compreender a força do registro das imagens que acabam falando mais alto que o projeto de edição do diretor. Relata como seus filmes passaram pelo desafio da censura dos produtores, sujeitos ativos das lutas que retratava, e como guiou-se, nessa oportunidade, pela defesa da integridade de seu trabalho.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2002-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3744010.11606/issn.2316-9125.v0i24p87-93Comunicação & Educação; n. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-93Comunicação & Educação; No. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-93Comunicação & Educação; Núm. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-932316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37440/40154Tapajós, Renatoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:47Zoai:revistas.usp.br:article/37440Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:45.367912Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Documentary producers and camera eyes do not lie Ofício de documentarista ou olho da câmera não mente |
title |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
spellingShingle |
Documentary producers and camera eyes do not lie Tapajós, Renato documentário cinema movimento popular Renato Tapajós ética profissional documentary cinema popular movement Renato Tapajós professional ethics |
title_short |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
title_full |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
title_fullStr |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
title_full_unstemmed |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
title_sort |
Documentary producers and camera eyes do not lie |
author |
Tapajós, Renato |
author_facet |
Tapajós, Renato |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tapajós, Renato |
dc.subject.por.fl_str_mv |
documentário cinema movimento popular Renato Tapajós ética profissional documentary cinema popular movement Renato Tapajós professional ethics |
topic |
documentário cinema movimento popular Renato Tapajós ética profissional documentary cinema popular movement Renato Tapajós professional ethics |
description |
The author talks about his experience as a movie producer, directing documentaries aimed at portraying popular struggles. His first challenge is to understand the force there is behind registering images that end up speaking louder than the director’s editing project. He talks about how his films passed the challenge of producer censorship, active subjects of the struggles he reported on, and how he guided himself, on those occasions, in order to defend the integrity of his work. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37440 10.11606/issn.2316-9125.v0i24p87-93 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37440 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i24p87-93 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37440/40154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-93 Comunicação & Educação; No. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-93 Comunicação & Educação; Núm. 24 (2002): TV, criança e violência, Representação e imagem, Arte em São Paulo; 87-93 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047089405886464 |