Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/100391 |
Resumo: | We analyse the interface between communication and education as a key element to build proactive environmental sense among urban citizens. Through multi-referenced theoretical ballast and with support on field data, we seek to understand how environmental communication is handled in the dynamics of the city. These findings suggest the need to generate, potentialize and allow circulation/interpretation — in a feedback system — (of) links to make the citizens of human conglomerates reflect and act facing the circumstances that reduce their life quality. |
id |
USP-71_bcb9e1249616b02b28bee232d3d585fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/100391 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental.Communication and Education: A Contribution to Think About Environmental Educationcomunicação – educação – sustentabilidade – meio ambiente – educação ambientalcomunicação e educação socioambiental urbanacommunicationeducationsustentabilityenvironmentenvironmental educationWe analyse the interface between communication and education as a key element to build proactive environmental sense among urban citizens. Through multi-referenced theoretical ballast and with support on field data, we seek to understand how environmental communication is handled in the dynamics of the city. These findings suggest the need to generate, potentialize and allow circulation/interpretation — in a feedback system — (of) links to make the citizens of human conglomerates reflect and act facing the circumstances that reduce their life quality.Analisamos a interface comunicação-educação como elemento central na construção de sentidos ambientais proativos entre habitantes urbanos. Por meio de lastro teórico multirreferenciado e com apoio em dados de campo, buscamos compreender como a comunicação socioambiental é tratada na dinâmica da urbe. Os achados sinalizam a necessidade de gerar, potencializar e fazer circular/interpretar, em sistema de retroalimentação, elos que facultem aos moradores de conglomerados humanos refletirem e agirem frente às circunstâncias que reduzam a sua qualidade de vida. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/10039110.11606/issn.2316-9125.v20i2p15-26Comunicação & Educação; v. 20 n. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-26Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-26Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-262316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/100391/103973Copyright (c) 2015 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCitelli, AdilsonFalcão, Sandra Pereira2022-07-07T20:35:01Zoai:revistas.usp.br:article/100391Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:20.413072Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. Communication and Education: A Contribution to Think About Environmental Education |
title |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
spellingShingle |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. Citelli, Adilson comunicação – educação – sustentabilidade – meio ambiente – educação ambiental comunicação e educação socioambiental urbana communication education sustentability environment environmental education |
title_short |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
title_full |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
title_fullStr |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
title_full_unstemmed |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
title_sort |
Comunicação e educação: um contributo para pensar a questão ambiental. |
author |
Citelli, Adilson |
author_facet |
Citelli, Adilson Falcão, Sandra Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Falcão, Sandra Pereira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Citelli, Adilson Falcão, Sandra Pereira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação – educação – sustentabilidade – meio ambiente – educação ambiental comunicação e educação socioambiental urbana communication education sustentability environment environmental education |
topic |
comunicação – educação – sustentabilidade – meio ambiente – educação ambiental comunicação e educação socioambiental urbana communication education sustentability environment environmental education |
description |
We analyse the interface between communication and education as a key element to build proactive environmental sense among urban citizens. Through multi-referenced theoretical ballast and with support on field data, we seek to understand how environmental communication is handled in the dynamics of the city. These findings suggest the need to generate, potentialize and allow circulation/interpretation — in a feedback system — (of) links to make the citizens of human conglomerates reflect and act facing the circumstances that reduce their life quality. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/100391 10.11606/issn.2316-9125.v20i2p15-26 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/100391 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v20i2p15-26 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/100391/103973 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 20 n. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-26 Comunicação & Educação; Vol. 20 No. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-26 Comunicação & Educação; Vol. 20 Núm. 2 (2015): Os diversos significados da literacia tecnológica; 15-26 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091764133888 |