Educating to dream, changing reality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110449 |
Resumo: | Life story of an educommunication journalist and social entrepreneur who defines himself as "dreamlist", a dreamer and idealist. Founder and executive director of the NGO Viração Educomunicação, Paulo Lima is from Ceará, Fortaleza and lives between Brazil and Italy. He loves to remember his origins in the slum, just to remind us that social change is possible and that investing in processes of active and emancipatory participation of children and adolescents is key to build a fair and fraternal society. He is a follower of Paulo Freire’s ideas since age 14, when he met and used the Popular Literacy Method of Paulo Freire in activities with adults in the Lagamar favela, where he was born and lived much of his childhood and youth. |
id |
USP-71_d69b22260bae268477d7b54968691a17 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/110449 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Educating to dream, changing realityEducar ao sonho, transformando a realidadeeducaçãocomunicaçãoadolescênciajuventudedireitoLife story of an educommunication journalist and social entrepreneur who defines himself as "dreamlist", a dreamer and idealist. Founder and executive director of the NGO Viração Educomunicação, Paulo Lima is from Ceará, Fortaleza and lives between Brazil and Italy. He loves to remember his origins in the slum, just to remind us that social change is possible and that investing in processes of active and emancipatory participation of children and adolescents is key to build a fair and fraternal society. He is a follower of Paulo Freire’s ideas since age 14, when he met and used the Popular Literacy Method of Paulo Freire in activities with adults in the Lagamar favela, where he was born and lived much of his childhood and youth.História de vida de um jornalista educomunicador e empreendedor social que se define “sonhalista”, um sonhador e idealista. Fundador e diretor executivo da ONG Viração Educomunicação, Paulo Lima é cearense de Fortaleza e vive entre o Brasil e a Itália. Ama lembrar suas origens de favelado, justamente para lembrar que a mudança social é possível. Que investir em processos de participação ativa e emancipadora de crianças e adolescentes é fundamental para construir uma sociedade justa e fraterna. É paulofreiriano desde os 14 anos, quando conheceu e utilizou o Método de Alfabetização Popular de Paulo Freire em atividades com adultos da favela Lagamar, onde nasceu e viveu boa parte de sua infância e juventude.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/11044910.11606/issn.2316-9125.v21i1p119-126Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-126Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-126Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-1262316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110449/112707Copyright (c) 2016 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLima, Paulo2016-05-02T18:50:25Zoai:revistas.usp.br:article/110449Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:21.625124Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educating to dream, changing reality Educar ao sonho, transformando a realidade |
title |
Educating to dream, changing reality |
spellingShingle |
Educating to dream, changing reality Lima, Paulo educação comunicação adolescência juventude direito |
title_short |
Educating to dream, changing reality |
title_full |
Educating to dream, changing reality |
title_fullStr |
Educating to dream, changing reality |
title_full_unstemmed |
Educating to dream, changing reality |
title_sort |
Educating to dream, changing reality |
author |
Lima, Paulo |
author_facet |
Lima, Paulo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação comunicação adolescência juventude direito |
topic |
educação comunicação adolescência juventude direito |
description |
Life story of an educommunication journalist and social entrepreneur who defines himself as "dreamlist", a dreamer and idealist. Founder and executive director of the NGO Viração Educomunicação, Paulo Lima is from Ceará, Fortaleza and lives between Brazil and Italy. He loves to remember his origins in the slum, just to remind us that social change is possible and that investing in processes of active and emancipatory participation of children and adolescents is key to build a fair and fraternal society. He is a follower of Paulo Freire’s ideas since age 14, when he met and used the Popular Literacy Method of Paulo Freire in activities with adults in the Lagamar favela, where he was born and lived much of his childhood and youth. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110449 10.11606/issn.2316-9125.v21i1p119-126 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110449 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v21i1p119-126 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110449/112707 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-126 Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-126 Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 119-126 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092095483904 |