When ignorance generates discontent: the case of the International Monetary Fund
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139378 |
Resumo: | In September 2016, the Portuguese Association for the Rights of Consumers (Deco) carried out a survey to determine the Portuguese’s knowledge about the main national and international organizations. The International Monetary Fund (IMF) was ranked second-last. Given the time proximity between the IMF’s visit to Portugal and the elaboration of that survey, we deemed appropriate to analyze that organization’s image for the Portuguese, as it is one of the institutions that the Portuguese have heard the most through the media, in recent years. Portuguese people’s ignorance about the IMF is obvious from the answers given to the surveys, whereby only 5% of the respondents correctly classified all the statements about the institution: the lowest value of the countries under study. |
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When ignorance generates discontent: the case of the International Monetary FundCuando el desconocimiento genera descontentamiento: el caso del Fondo Monetario InternacionalQuando o desconhecimento gera descontentamento: o caso do Fundo Monetário InternacionalOrganizaciones • Comunicación • Fondo Monetario Internacional (Fmi) • Reputación.Organizações • Comunicação • Fundo Monetário Internacional (Fmi) • Reputação.Communication •International Monetary Fund (Imf) • Reputation.In September 2016, the Portuguese Association for the Rights of Consumers (Deco) carried out a survey to determine the Portuguese’s knowledge about the main national and international organizations. The International Monetary Fund (IMF) was ranked second-last. Given the time proximity between the IMF’s visit to Portugal and the elaboration of that survey, we deemed appropriate to analyze that organization’s image for the Portuguese, as it is one of the institutions that the Portuguese have heard the most through the media, in recent years. Portuguese people’s ignorance about the IMF is obvious from the answers given to the surveys, whereby only 5% of the respondents correctly classified all the statements about the institution: the lowest value of the countries under study.En septiembre de 2016 la Asociación Portuguesa para los Derechos del Consumidor (Deco) realizó una encuesta para medir el conocimiento que los portugueses tenían sobre las principales organizaciones nacionales e internacionales. En el antepenúltimo lugar quedó el Fondo Monetario Internacional (FMI). Dada la proximidad temporal entre la llegada del FMI a Portugal y la elaboración de esa encuesta, consideramos pertinente analizar la imagen que los portugueses tienen sobre la organización, que figura entre las instituciones de las que los portugueses más oyeron hablar a través de los medios en los últimos años. El desconocimiento de los portugueses respecto al FMI es notorio en las respuestas a las encuestas, en las que sólo el 5% de los encuestados clasificaron de forma correcta todas las afirmaciones sobre la institución: el valor más bajo de los países en estudio.Em setembro de 2016 a Associação Portuguesa para os Direitos do Consumidores (Deco) realizou um inquérito para aferir o conhecimento que os portugueses tinham sobre as principais organizações nacionais e internacionais. Em antepenúltimo lugar ficou o Fundo Monetário Internacional (FMI). Dada a proximidade temporal entre a vinda do FMI a Portugal e a elaboração desse inquérito, consideramos pertinente analisar a imagem que os portugueses têm sobre a organização que figura entre as instituições de que os portugueses mais ouviram falar, através dos media, nos últimos anos. O desconhecimento dos portugueses relativamente ao FMI é notório nas respostas aos inquéritos, em que apenas 5% dos inquiridos classificaram de forma correta todas as afirmações sobre a instituição: o valor mais baixo dos países em estudo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2017-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13937810.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139378Organicom; v. 14 n. 26 (2017): Comunicação, relações públicas comunitárias e terceiro setor; 334-3442238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139378/134719Copyright (c) 2017 Revista Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, IvoneAndrade, José Gabriel2017-11-14T17:47:08Zoai:revistas.usp.br:article/139378Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:43.954475Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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