Education quality and non-converge
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP |
Texto Completo: | http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/ |
Resumo: | This dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted for |
id |
USP_40f97d77698b3f07e94dcf632e965bca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:teses.usp.br:tde-30092015-105003 |
network_acronym_str |
USP |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP |
repository_id_str |
2721 |
spelling |
Education quality and non-convergeQualidade da educação e não-convergênciaCapital humanoConvergenceConvergênciaCrescimento econômicoEducation qualityEscolha ocupacionalHuman capitalNão-convergênciaNon-convergenceOccupational choiceQualidade da educaçãoThis dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted forEsta dissertação analisa o papel da qualidade da educação no processo de convergência do PIB per capita através do impacto da qualidade de professores na formação de capital humano. O modelo de gerações sobrepostas proposto sugere que o nível inicial de capital humano dos professores é importante para explicar o fenômeno da não-convergência, mesmo quando o retorno marginal da qualidade da educação é decrescente. Esta não-convergência surge porque um baixo nível inicial de capital humano dos professores se traduz em um baixo nível de capital humano transferido aos alunos, o que significa um baixo nível de capital humano dos professores no próximo período, e assim por diante. Este trabalho, portanto, fornece uma explicação alternativa do porquê não se observa convergência de renda entre países, mesmo quando as diferenças de outros fatores de produção não são levadas em conta.Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USPRodrigues Junior, MauroSouza, Danilo Paula de2015-07-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPLiberar o conteúdo para acesso público.info:eu-repo/semantics/openAccesseng2016-07-28T16:11:58Zoai:teses.usp.br:tde-30092015-105003Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.teses.usp.br/PUBhttp://www.teses.usp.br/cgi-bin/mtd2br.plvirginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.bropendoar:27212016-07-28T16:11:58Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education quality and non-converge Qualidade da educação e não-convergência |
title |
Education quality and non-converge |
spellingShingle |
Education quality and non-converge Souza, Danilo Paula de Capital humano Convergence Convergência Crescimento econômico Education quality Escolha ocupacional Human capital Não-convergência Non-convergence Occupational choice Qualidade da educação |
title_short |
Education quality and non-converge |
title_full |
Education quality and non-converge |
title_fullStr |
Education quality and non-converge |
title_full_unstemmed |
Education quality and non-converge |
title_sort |
Education quality and non-converge |
author |
Souza, Danilo Paula de |
author_facet |
Souza, Danilo Paula de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Rodrigues Junior, Mauro |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Danilo Paula de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Capital humano Convergence Convergência Crescimento econômico Education quality Escolha ocupacional Human capital Não-convergência Non-convergence Occupational choice Qualidade da educação |
topic |
Capital humano Convergence Convergência Crescimento econômico Education quality Escolha ocupacional Human capital Não-convergência Non-convergence Occupational choice Qualidade da educação |
description |
This dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted for |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-07-29 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/ |
url |
http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/ |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
|
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Liberar o conteúdo para acesso público. info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Liberar o conteúdo para acesso público. |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP |
publisher.none.fl_str_mv |
Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
virginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.br |
_version_ |
1809091208161525760 |