Education quality and non-converge

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Danilo Paula de
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
Texto Completo: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/
Resumo: This dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted for
id USP_40f97d77698b3f07e94dcf632e965bca
oai_identifier_str oai:teses.usp.br:tde-30092015-105003
network_acronym_str USP
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository_id_str 2721
spelling Education quality and non-convergeQualidade da educação e não-convergênciaCapital humanoConvergenceConvergênciaCrescimento econômicoEducation qualityEscolha ocupacionalHuman capitalNão-convergênciaNon-convergenceOccupational choiceQualidade da educaçãoThis dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted forEsta dissertação analisa o papel da qualidade da educação no processo de convergência do PIB per capita através do impacto da qualidade de professores na formação de capital humano. O modelo de gerações sobrepostas proposto sugere que o nível inicial de capital humano dos professores é importante para explicar o fenômeno da não-convergência, mesmo quando o retorno marginal da qualidade da educação é decrescente. Esta não-convergência surge porque um baixo nível inicial de capital humano dos professores se traduz em um baixo nível de capital humano transferido aos alunos, o que significa um baixo nível de capital humano dos professores no próximo período, e assim por diante. Este trabalho, portanto, fornece uma explicação alternativa do porquê não se observa convergência de renda entre países, mesmo quando as diferenças de outros fatores de produção não são levadas em conta.Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USPRodrigues Junior, MauroSouza, Danilo Paula de2015-07-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPLiberar o conteúdo para acesso público.info:eu-repo/semantics/openAccesseng2016-07-28T16:11:58Zoai:teses.usp.br:tde-30092015-105003Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.teses.usp.br/PUBhttp://www.teses.usp.br/cgi-bin/mtd2br.plvirginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.bropendoar:27212016-07-28T16:11:58Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Education quality and non-converge
Qualidade da educação e não-convergência
title Education quality and non-converge
spellingShingle Education quality and non-converge
Souza, Danilo Paula de
Capital humano
Convergence
Convergência
Crescimento econômico
Education quality
Escolha ocupacional
Human capital
Não-convergência
Non-convergence
Occupational choice
Qualidade da educação
title_short Education quality and non-converge
title_full Education quality and non-converge
title_fullStr Education quality and non-converge
title_full_unstemmed Education quality and non-converge
title_sort Education quality and non-converge
author Souza, Danilo Paula de
author_facet Souza, Danilo Paula de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rodrigues Junior, Mauro
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Danilo Paula de
dc.subject.por.fl_str_mv Capital humano
Convergence
Convergência
Crescimento econômico
Education quality
Escolha ocupacional
Human capital
Não-convergência
Non-convergence
Occupational choice
Qualidade da educação
topic Capital humano
Convergence
Convergência
Crescimento econômico
Education quality
Escolha ocupacional
Human capital
Não-convergência
Non-convergence
Occupational choice
Qualidade da educação
description This dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher\'s quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher\'s human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers\' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers\' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted for
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-07-29
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/
url http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/12/12138/tde-30092015-105003/
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv
dc.rights.driver.fl_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv
dc.publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
dc.source.none.fl_str_mv
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv virginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.br
_version_ 1809091208161525760