Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Felipe Orlandi de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
Texto Completo: https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27012022-171137/
Resumo: This works introduces a new approach for screen-space fluid rendering. We built on top of classic methods and, with the use of fluid narrow-band, we heavily increase performance of those methods. We present a simple formulation for a narrow-band extraction - the Layered Neighborhood Method - that is compatible with the screen-space rendering pipeline and does not introduce complexity into the fluid solver. Together, extraction and rendering technique, are able to provide state-of-the-art quality rendering and achieve better performance than classic methods alone.
id USP_5eb02fb72d8af74f7ea1a6a53ab803c2
oai_identifier_str oai:teses.usp.br:tde-27012022-171137
network_acronym_str USP
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository_id_str 2721
spelling Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood MethodRenderização de Fluidos em Espaço de Tela usando Superfície Visível usando método de Vizinhança em CamadasParticle based simulationReal-time renderingRendering de fluidos em screen-spaceRendering em tempo realScreen-space fluid renderingSimulação baseada em partículaThis works introduces a new approach for screen-space fluid rendering. We built on top of classic methods and, with the use of fluid narrow-band, we heavily increase performance of those methods. We present a simple formulation for a narrow-band extraction - the Layered Neighborhood Method - that is compatible with the screen-space rendering pipeline and does not introduce complexity into the fluid solver. Together, extraction and rendering technique, are able to provide state-of-the-art quality rendering and achieve better performance than classic methods alone.Este trabalho apresenta uma nova abordagem para o rendering de fluidos em screen-space. Construímos sobre formulações já existentes e, fazendo uso da superfície livre do fluido, conseguimos um aumento notável de performance. Introduzimos uma simples abordagem para extração de narrow-band - Layered Neighborhood - que é compatível com o pipeline de rendering em screen-space e não introduz complexidade para o simulador de fluidos, juntos, extração e técnica de rendering, conseguem aumentar a performance do processo de desenho sem perda de qualidade.Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USPPaiva Neto, AfonsoOliveira, Felipe Orlandi de2021-11-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27012022-171137/reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPLiberar o conteúdo para acesso público.info:eu-repo/semantics/openAccesseng2022-01-27T19:24:02Zoai:teses.usp.br:tde-27012022-171137Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.teses.usp.br/PUBhttp://www.teses.usp.br/cgi-bin/mtd2br.plvirginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.bropendoar:27212022-01-27T19:24:02Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
Renderização de Fluidos em Espaço de Tela usando Superfície Visível usando método de Vizinhança em Camadas
title Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
spellingShingle Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
Oliveira, Felipe Orlandi de
Particle based simulation
Real-time rendering
Rendering de fluidos em screen-space
Rendering em tempo real
Screen-space fluid rendering
Simulação baseada em partícula
title_short Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
title_full Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
title_fullStr Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
title_full_unstemmed Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
title_sort Narrow-Band Screen-Space Fluid Rendering using Layered Neighborhood Method
author Oliveira, Felipe Orlandi de
author_facet Oliveira, Felipe Orlandi de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Paiva Neto, Afonso
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Felipe Orlandi de
dc.subject.por.fl_str_mv Particle based simulation
Real-time rendering
Rendering de fluidos em screen-space
Rendering em tempo real
Screen-space fluid rendering
Simulação baseada em partícula
topic Particle based simulation
Real-time rendering
Rendering de fluidos em screen-space
Rendering em tempo real
Screen-space fluid rendering
Simulação baseada em partícula
description This works introduces a new approach for screen-space fluid rendering. We built on top of classic methods and, with the use of fluid narrow-band, we heavily increase performance of those methods. We present a simple formulation for a narrow-band extraction - the Layered Neighborhood Method - that is compatible with the screen-space rendering pipeline and does not introduce complexity into the fluid solver. Together, extraction and rendering technique, are able to provide state-of-the-art quality rendering and achieve better performance than classic methods alone.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-08
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27012022-171137/
url https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/55/55134/tde-27012022-171137/
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv
dc.rights.driver.fl_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Liberar o conteúdo para acesso público.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv
dc.publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
publisher.none.fl_str_mv Biblioteca Digitais de Teses e Dissertações da USP
dc.source.none.fl_str_mv
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USP - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv virginia@if.usp.br|| atendimento@aguia.usp.br||virginia@if.usp.br
_version_ 1809091115188486144