READING: A (RE)MEANING PROCESS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800 |
Resumo: | The proposal of this research is centered in the reflection on theimportance given to the reading of literary texts not in the constitution of the subject of theeducation. Therefore, the writing of this is fruit of readings, researches and severaldialogues on the process of the reading, one of the instances of constitution of the subject.Theoretically, the work is based in Bakhtin, Orlandi and Freire, and other, like Bettelheim.Based on this study, he/she intends another glance on the reading and the importance ofthe texts, I don't just eat apathetic reading, of decoding, but readings of (reverse)significance, of production of sense effects for the life and the subject's constitution. |
id |
Unioeste-1_41f3dc30ea980cea44c29a82f39f4640 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2800 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
READING: A (RE)MEANING PROCESSLEITURA: UM PROCESSO DE (RE)SIGNIFICAÇÃOProcesso da leituraPlurissignificaçãoTextos(Re)significação.The proposal of this research is centered in the reflection on theimportance given to the reading of literary texts not in the constitution of the subject of theeducation. Therefore, the writing of this is fruit of readings, researches and severaldialogues on the process of the reading, one of the instances of constitution of the subject.Theoretically, the work is based in Bakhtin, Orlandi and Freire, and other, like Bettelheim.Based on this study, he/she intends another glance on the reading and the importance ofthe texts, I don't just eat apathetic reading, of decoding, but readings of (reverse)significance, of production of sense effects for the life and the subject's constitution.A proposta desta pesquisa centra-se na reflexão sobre a importância dada àleitura de textos literários não na constituição dos sujeitos da educação. Portanto, a escritadesta é fruto de leituras, pesquisas e diversas interlocuções sobre o processo da leitura,uma das instâncias de constituição do sujeito. Teoricamente, o trabalho está fundamentadoem Bakhtin, Orlandi e Freire, e outros, como Bettelheim. Baseado neste estudo, propõe-seum outro olhar sobre a leitura e a importância dos textos, não apenas como leitura apática,de decodificação, mas leituras de (re)significação, de produção de efeitos de sentido para avida e a constituição do sujeito.Unioeste2007-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800Travessias; Vol. 1 No. 1 (2007)Travessias; Vol. 1 Núm. 1 (2007)Travessias; v. 1 n. 1 (2007)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800/2200Copyright (c) 2007 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessGaelzer, Vejane2021-05-25T09:16:48Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2800Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2021-05-25T09:16:48Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
READING: A (RE)MEANING PROCESS LEITURA: UM PROCESSO DE (RE)SIGNIFICAÇÃO |
title |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
spellingShingle |
READING: A (RE)MEANING PROCESS Gaelzer, Vejane Processo da leitura Plurissignificação Textos (Re)significação. |
title_short |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
title_full |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
title_fullStr |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
title_full_unstemmed |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
title_sort |
READING: A (RE)MEANING PROCESS |
author |
Gaelzer, Vejane |
author_facet |
Gaelzer, Vejane |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gaelzer, Vejane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Processo da leitura Plurissignificação Textos (Re)significação. |
topic |
Processo da leitura Plurissignificação Textos (Re)significação. |
description |
The proposal of this research is centered in the reflection on theimportance given to the reading of literary texts not in the constitution of the subject of theeducation. Therefore, the writing of this is fruit of readings, researches and severaldialogues on the process of the reading, one of the instances of constitution of the subject.Theoretically, the work is based in Bakhtin, Orlandi and Freire, and other, like Bettelheim.Based on this study, he/she intends another glance on the reading and the importance ofthe texts, I don't just eat apathetic reading, of decoding, but readings of (reverse)significance, of production of sense effects for the life and the subject's constitution. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2800/2200 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 1 No. 1 (2007) Travessias; Vol. 1 Núm. 1 (2007) Travessias; v. 1 n. 1 (2007) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044912942317568 |