THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Battistela, Ivone Maria
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389
Resumo:   The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective.
id Unioeste-1_c49b66fd5a854d303a96f34eac1cc89d
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3389
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGEA CRIANÇA NA CONSTRUÇÃO DE SUA IDENTIDADE DE GÊNERO PELAS PRÁTICAS SIGNIFICATIVAS DO DISCURSO E LINGUAGEMIdentidadeGêneroLinguagemDiscurso.  The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective.   O objetivo deste trabalho é apresentar algumas considerações sobre a construção do conhecimento da criança sobre a identidade de gênero, e como a linguagem escrita e visual influenciam na construção de sua identidade. Tem como principal suporte teórico a visão pós-estruturalista. Unioeste2009-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389Travessias; Vol. 3 No. 2 (2009)Travessias; Vol. 3 Núm. 2 (2009)Travessias; v. 3 n. 2 (2009)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389/2674Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessBattistela, Ivone Maria2020-12-08T11:43:09Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3389Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:09Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
A CRIANÇA NA CONSTRUÇÃO DE SUA IDENTIDADE DE GÊNERO PELAS PRÁTICAS SIGNIFICATIVAS DO DISCURSO E LINGUAGEM
title THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
spellingShingle THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
Battistela, Ivone Maria
Identidade
Gênero
Linguagem
Discurso.
title_short THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
title_full THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
title_fullStr THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
title_full_unstemmed THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
title_sort THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
author Battistela, Ivone Maria
author_facet Battistela, Ivone Maria
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Battistela, Ivone Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade
Gênero
Linguagem
Discurso.
topic Identidade
Gênero
Linguagem
Discurso.
description   The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-08-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389/2674
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 3 No. 2 (2009)
Travessias; Vol. 3 Núm. 2 (2009)
Travessias; v. 3 n. 2 (2009)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044915527057408