THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389 |
Resumo: | The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective. |
id |
Unioeste-1_c49b66fd5a854d303a96f34eac1cc89d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3389 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGEA CRIANÇA NA CONSTRUÇÃO DE SUA IDENTIDADE DE GÊNERO PELAS PRÁTICAS SIGNIFICATIVAS DO DISCURSO E LINGUAGEMIdentidadeGêneroLinguagemDiscurso. The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective. O objetivo deste trabalho é apresentar algumas considerações sobre a construção do conhecimento da criança sobre a identidade de gênero, e como a linguagem escrita e visual influenciam na construção de sua identidade. Tem como principal suporte teórico a visão pós-estruturalista. Unioeste2009-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389Travessias; Vol. 3 No. 2 (2009)Travessias; Vol. 3 Núm. 2 (2009)Travessias; v. 3 n. 2 (2009)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389/2674Copyright (c) 2009 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessBattistela, Ivone Maria2020-12-08T11:43:09Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3389Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:09Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE A CRIANÇA NA CONSTRUÇÃO DE SUA IDENTIDADE DE GÊNERO PELAS PRÁTICAS SIGNIFICATIVAS DO DISCURSO E LINGUAGEM |
title |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
spellingShingle |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE Battistela, Ivone Maria Identidade Gênero Linguagem Discurso. |
title_short |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
title_full |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
title_fullStr |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
title_full_unstemmed |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
title_sort |
THE CHILD CONSTRUCTION OF GENDER IDENTITY THROUGH SIGNIFYING PRACTICES OF DISCOURSE AND LANGUAGE |
author |
Battistela, Ivone Maria |
author_facet |
Battistela, Ivone Maria |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Battistela, Ivone Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Identidade Gênero Linguagem Discurso. |
topic |
Identidade Gênero Linguagem Discurso. |
description |
The aim of this paper is to present some considerations about the construction of the child’s knowledge of gender identity. And how written and visual language influence the child construction of his/her identity. The work is based on a post-structuralism perspective. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-08-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3389/2674 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 3 No. 2 (2009) Travessias; Vol. 3 Núm. 2 (2009) Travessias; v. 3 n. 2 (2009) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044915527057408 |