Aprender inglês para a comunicação: a construção da Home Page Pessoal na www
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Calidoscópio (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/article/view/6233 |
Resumo: | The incorporation of emergent electronic discourse genres into pedagogic practices in English as a Foreign Language (EFL) has made it possible for students to use the target language in real contexts of communication through writing. The Personal Home Page (PHP) seems to be especially suitable to pedagogical applications as it provides the student with a locus for using basic linguistic functions in English in the construction of her/his PHP on the Internet. In this paper, we firstly present an analysis of recurrent features in exemplars of the cybergenre PHP in terms of content, structural organization and functions of language. Next, we propose an activity for EFL teaching that aims at engaging the student in the virtual world through the construction of her/his own PHP. A series of experimentations with WebEnglish - a computer assisted English course developed at Laboratório de Pesquisa e Ensino de Leitura e Redação at the National University at Santa Maria, Brazil – has demonstrated the potentiality of this kind of activity to motivate students and thus facilitate the development of sociolinguistic competencies in the target language. Key words: computer assisted language learning, EFL teaching, electronic discourse genre, personal home page. |
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Aprender inglês para a comunicação: a construção da Home Page Pessoal na wwwAprender inglês para a comunicação: a construção da Home Page Pessoal na wwwThe incorporation of emergent electronic discourse genres into pedagogic practices in English as a Foreign Language (EFL) has made it possible for students to use the target language in real contexts of communication through writing. The Personal Home Page (PHP) seems to be especially suitable to pedagogical applications as it provides the student with a locus for using basic linguistic functions in English in the construction of her/his PHP on the Internet. In this paper, we firstly present an analysis of recurrent features in exemplars of the cybergenre PHP in terms of content, structural organization and functions of language. Next, we propose an activity for EFL teaching that aims at engaging the student in the virtual world through the construction of her/his own PHP. A series of experimentations with WebEnglish - a computer assisted English course developed at Laboratório de Pesquisa e Ensino de Leitura e Redação at the National University at Santa Maria, Brazil – has demonstrated the potentiality of this kind of activity to motivate students and thus facilitate the development of sociolinguistic competencies in the target language. Key words: computer assisted language learning, EFL teaching, electronic discourse genre, personal home page.A incorporação de gêneros digitais emergentes à prática pedagógica de inglês como língua estrangeira tem oportunizado a alunos o uso de língua inglesa em contextos reais de comunicação via língua escrita. A Home Page Pessoal (HPP) parece se prestar de modo especial para fins pedagógicos ao possibilitar que o aluno vivencie funções básicas da linguagem na construção da sua página pessoal na Internet. Neste trabalho, primeiramente, apresentamos uma análise das características recorrentes em exemplares do cibergênero HPP em termos de conteúdo, forma e funções lingüísticas. Em seguida, oferecemos uma proposta de atividade para o ensino de inglês como língua estrangeira que tem por objetivo engajar o aluno no contexto virtual por meio da composição de sua própria HPP. Uma série de experimentações com o curso WebEnglish – curso de inglês mediado por computador desenvolvido no Laboratório de Pesquisa e Ensino de Leitura e Redação na Universidade Federal de Santa Maria – tem demonstrado a potencialidade desse tipo de atividade para motivar o aluno e, portanto, facilitar o desenvolvimento de competências sóciolingüísticas na língua-alvo. Palavras-chave: ensino de línguas mediado por computador, ensino de inglês como língua estrangeira, gênero discursivo eletrônico, home page pessoal.Unisinos2021-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/article/view/6233Calidoscópio; Vol. 3 No. 1 (2005): January/April; 39-46Calidoscópio; v. 3 n. 1 (2005): Janeiro/Abril; 39-462177-6202reponame:Calidoscópio (Online)instname:Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS)instacron:Unisinosporhttps://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/article/view/6233/3407Copyright (c) 2021 Calidoscópioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMotta-Roth, DésiréeMarshall, DéboraReis, Susana Cristina dos2021-05-27T16:56:15Zoai:ojs2.revistas.unisinos.br:article/6233Revistahttps://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopioPUBhttps://revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/oaicmira@unisinos.br || cmira@unisinos.br2177-62022177-6202opendoar:2021-05-27T16:56:15Calidoscópio (Online) - Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS)false |
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