Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Barros, Laan Mendes
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515
Resumo: Toughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context.
id ESPM-3_5d77b07a67e82c75da804a59d766aa90
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/515
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comicsHibridaciones estéticas mediatizadas: diálogos entre la música y el cómicHibridações estéticas midiatizadas: diálogos entre música e quadrinhosAesthetic experienceMidiatized cultureHibridation between vision and hearingMusic and comicsExperiencia estéticaCultura mediatizadaHibridación entre visión y escuchaMúsica popular y el comicExperiência estéticaCultura midiatizadaHibridação entre visão e escutaMúsica e História em QuadrinhosToughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context.Reflexiones sobre la experiencia estética en la cultura mediatizadacontemporánea, ilustradas por la identificación y el análisis de producciones que cuentan con hibridaciones entre la música y el cómic. El objeto estético y la percepción estética en un contexto de hibridación cultural y interculturalidades. Interacciones entre la creación y la recepción, entre la poética y la estética de los productos de los medios de comunicación. Breve estudio de grupos musicales brasileños contemporáneos que combinan música jovem, palabras y imágenes visuales. Recuperación de la obra Tubarões voadores de Arrigo Barnabé y Luiz Gê, de 1984, que puede ser tomada como una experiencia paradigmática de la hibridación entre la visión y la escucha en el contexto de los medios de comunicación.Reflexões sobre experiência estética na culturamidiatizada contemporânea, ilustradas pela identificação e análise de produçõesque apresentam hibridizações entre música e história em quadrinhos. O objetoestético e a percepção estética em um contexto de hibridações culturais einterculturalidades. Interações entre criação e fruição, entre poética eestética de produtos midiáticos. Breve estudo de bandas brasileiras contemporâneasde música popular que combinam sons, palavras e imagens visuais. Recuperação daobra “Tubarões Voadores”, de Arrigo Barnabé e Luiz Gê, de 1984, que pode servista como experiência paradigmática de hibridização entre visão e escuta nocontexto da mídia.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/51510.18568/cmc.v10i28.515Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-1131983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Barros, Laan Mendes2014-01-07T18:11:18Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/515Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:11:18Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
Hibridaciones estéticas mediatizadas: diálogos entre la música y el cómic
Hibridações estéticas midiatizadas: diálogos entre música e quadrinhos
title Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
spellingShingle Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
de Barros, Laan Mendes
Aesthetic experience
Midiatized culture
Hibridation between vision and hearing
Music and comics
Experiencia estética
Cultura mediatizada
Hibridación entre visión y escucha
Música popular y el comic
Experiência estética
Cultura midiatizada
Hibridação entre visão e escuta
Música e História em Quadrinhos
title_short Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
title_full Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
title_fullStr Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
title_full_unstemmed Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
title_sort Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
author de Barros, Laan Mendes
author_facet de Barros, Laan Mendes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Barros, Laan Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv Aesthetic experience
Midiatized culture
Hibridation between vision and hearing
Music and comics
Experiencia estética
Cultura mediatizada
Hibridación entre visión y escucha
Música popular y el comic
Experiência estética
Cultura midiatizada
Hibridação entre visão e escuta
Música e História em Quadrinhos
topic Aesthetic experience
Midiatized culture
Hibridation between vision and hearing
Music and comics
Experiencia estética
Cultura mediatizada
Hibridación entre visión y escucha
Música popular y el comic
Experiência estética
Cultura midiatizada
Hibridação entre visão e escuta
Música e História em Quadrinhos
description Toughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515
10.18568/cmc.v10i28.515
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i28.515
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_1
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_2
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113
1983-7070
10.18568/cmc.v10i28
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299626389504