Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515 |
Resumo: | Toughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context. |
id |
ESPM-3_5d77b07a67e82c75da804a59d766aa90 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/515 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comicsHibridaciones estéticas mediatizadas: diálogos entre la música y el cómicHibridações estéticas midiatizadas: diálogos entre música e quadrinhosAesthetic experienceMidiatized cultureHibridation between vision and hearingMusic and comicsExperiencia estéticaCultura mediatizadaHibridación entre visión y escuchaMúsica popular y el comicExperiência estéticaCultura midiatizadaHibridação entre visão e escutaMúsica e História em QuadrinhosToughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context.Reflexiones sobre la experiencia estética en la cultura mediatizadacontemporánea, ilustradas por la identificación y el análisis de producciones que cuentan con hibridaciones entre la música y el cómic. El objeto estético y la percepción estética en un contexto de hibridación cultural y interculturalidades. Interacciones entre la creación y la recepción, entre la poética y la estética de los productos de los medios de comunicación. Breve estudio de grupos musicales brasileños contemporáneos que combinan música jovem, palabras y imágenes visuales. Recuperación de la obra Tubarões voadores de Arrigo Barnabé y Luiz Gê, de 1984, que puede ser tomada como una experiencia paradigmática de la hibridación entre la visión y la escucha en el contexto de los medios de comunicación.Reflexões sobre experiência estética na culturamidiatizada contemporânea, ilustradas pela identificação e análise de produçõesque apresentam hibridizações entre música e história em quadrinhos. O objetoestético e a percepção estética em um contexto de hibridações culturais einterculturalidades. Interações entre criação e fruição, entre poética eestética de produtos midiáticos. Breve estudo de bandas brasileiras contemporâneasde música popular que combinam sons, palavras e imagens visuais. Recuperação daobra “Tubarões Voadores”, de Arrigo Barnabé e Luiz Gê, de 1984, que pode servista como experiência paradigmática de hibridização entre visão e escuta nocontexto da mídia.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/51510.18568/cmc.v10i28.515Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-1131983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Barros, Laan Mendes2014-01-07T18:11:18Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/515Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:11:18Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics Hibridaciones estéticas mediatizadas: diálogos entre la música y el cómic Hibridações estéticas midiatizadas: diálogos entre música e quadrinhos |
title |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
spellingShingle |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics de Barros, Laan Mendes Aesthetic experience Midiatized culture Hibridation between vision and hearing Music and comics Experiencia estética Cultura mediatizada Hibridación entre visión y escucha Música popular y el comic Experiência estética Cultura midiatizada Hibridação entre visão e escuta Música e História em Quadrinhos |
title_short |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
title_full |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
title_fullStr |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
title_full_unstemmed |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
title_sort |
Midiatics aesthetics hibridations: dialogs between music and comics |
author |
de Barros, Laan Mendes |
author_facet |
de Barros, Laan Mendes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Barros, Laan Mendes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aesthetic experience Midiatized culture Hibridation between vision and hearing Music and comics Experiencia estética Cultura mediatizada Hibridación entre visión y escucha Música popular y el comic Experiência estética Cultura midiatizada Hibridação entre visão e escuta Música e História em Quadrinhos |
topic |
Aesthetic experience Midiatized culture Hibridation between vision and hearing Music and comics Experiencia estética Cultura mediatizada Hibridación entre visión y escucha Música popular y el comic Experiência estética Cultura midiatizada Hibridação entre visão e escuta Música e História em Quadrinhos |
description |
Toughts about the aesthetic experience in the contemporany midiatizedculture, ilustrated by the identification and the analysis of productionsthat presents an hidridization between music and comics. The aesthetic objectand the aesthetic perception in a context of cultural hibridations and interculturalities. Interactions between criation and fruition, between poetic and aesthetic of midia products. A brief study of brazilian comtemporany bands of popular music that mash up sounds, words and visual images. Bringing back the album Tubarões voadores, from Arrigo Barnabé and Luiz Gê, from 1984, that can be viewed as a paradigmatic experience of hibridization between vision and hearing in the midia context. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515 10.18568/cmc.v10i28.515 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i28.515 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_1 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/515/pdf_2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 87-113 1983-7070 10.18568/cmc.v10i28 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299626389504 |