Out of Nowhere: History before the last photographies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chataignier, Gustavo
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Pimentel, Leandro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912
Resumo: This text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”.
id PUC_RS-12_d6bde9a75b06a66a406df6b2fc4b8540
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/40912
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Out of Nowhere: History before the last photographiesOut of Nowhere: La historia antes de las últimas fotografíasOut of Nowhere: A história antes das últimas fotografiasMiguel Rio BrancoPost-photographyImage TheoryMiguel Rio BrancoPost-fotografíaTeoría de la imagenMiguel Rio BrancoPós-fotografiaTeoria da imagemThis text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”.Este texto se centrará en el conjunto de obras ‘Out of Nowhere’ (do nada) del fotógrafo Miguel Rio Branco. Principalmente analizaremos las imágenes relacionadas con el gimnasio de boxeo Santa Rosa. Su producción se caracteriza tanto por el singular uso del color como por su interés por los personajes marginados. En términos afirmativos, revela relaciones temporales inéditas, cuyas intensidades reconectan un pasado de olvido y presencia corporal. Tal movimiento presagia la transición a lo que se intentó llamar “post-fotografía”.O presente texto se debruçará sobre o conjunto de obras ‘Out of Nowhere’ (do nada) do fotógrafo Miguel Rio Branco. Analisaremos sobretudo as imagens relativas à academia de boxe Santa Rosa. Sua produção se caracteriza tanto pelo singular uso da cor quanto pelo interesse em personagens marginalizados. Em termos afirmativos, dá a ver relações temporais inauditas, cujas intensidades religam um passado de esquecimento e presença corporal. Tal movimento prenuncia a passagem ao que se tentou denominar como “pós-fotografia”.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4091210.15448/1980-3729.2022.1.40912Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e40912Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e40912Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e409121980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912/27512Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChataignier, GustavoPimentel, Leandro2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/40912Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Out of Nowhere: History before the last photographies
Out of Nowhere: La historia antes de las últimas fotografías
Out of Nowhere: A história antes das últimas fotografias
title Out of Nowhere: History before the last photographies
spellingShingle Out of Nowhere: History before the last photographies
Chataignier, Gustavo
Miguel Rio Branco
Post-photography
Image Theory
Miguel Rio Branco
Post-fotografía
Teoría de la imagen
Miguel Rio Branco
Pós-fotografia
Teoria da imagem
title_short Out of Nowhere: History before the last photographies
title_full Out of Nowhere: History before the last photographies
title_fullStr Out of Nowhere: History before the last photographies
title_full_unstemmed Out of Nowhere: History before the last photographies
title_sort Out of Nowhere: History before the last photographies
author Chataignier, Gustavo
author_facet Chataignier, Gustavo
Pimentel, Leandro
author_role author
author2 Pimentel, Leandro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chataignier, Gustavo
Pimentel, Leandro
dc.subject.por.fl_str_mv Miguel Rio Branco
Post-photography
Image Theory
Miguel Rio Branco
Post-fotografía
Teoría de la imagen
Miguel Rio Branco
Pós-fotografia
Teoria da imagem
topic Miguel Rio Branco
Post-photography
Image Theory
Miguel Rio Branco
Post-fotografía
Teoría de la imagen
Miguel Rio Branco
Pós-fotografia
Teoria da imagem
description This text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912
10.15448/1980-3729.2022.1.40912
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2022.1.40912
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912/27512
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e40912
Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e40912
Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e40912
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2022.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128657176821760