Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Zionice
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Quintiliano, Luciane de Castro, Santos, Helen de Freitas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Educação Matemática (Online)
Texto Completo: https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37
Resumo: This history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq.
id SBEM_32b7dc5815875f856f77510dd1addb05
oai_identifier_str oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/37
network_acronym_str SBEM
network_name_str Revista de Educação Matemática (Online)
repository_id_str
spelling Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group contextTrilhando saberes: a trajetória da criação de um grupo em contexto colaborativoMathematics Educationlogical reasoningalgebraic thinkingcollaborative workEducação Matemáticaraciocínio lógicopensamento algébricotrabalho colaborativoGrupos ColaborativosThis history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq.Esta história de experiências procura descrever as principais ações que três licenciandas em Matemática, uma professora da Educação Básica da rede estadual de ensino, um professor Professor Coordenador do Núcleo Pedagógico da rede estadual paulista, duas professoras de Informática e duas professoras de Prática de Ensino de Matemática do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - campus Birigui  tem desenvolvido num Grupo Colaborativo de Educação Matemática e Cientifica vinculado ao CNPq. Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2017-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/3710.25090/remat25269062v14n162017p135a144Revista de Educação Matemática; Vol. 14 No. 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 14 ##issue.no## 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; Vol. 14 Núm. 16: jan. /jun. 2017; 135-144Revista de Educação Matemática; v. 14 n. 16: jan. /jun. 2017; 135-1442526-906210.25090/remat25269062v14n162017reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37/pdfCopyright (c) 2017 Zionice Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, ZioniceQuintiliano, Luciane de CastroSantos, Helen de Freitas2021-05-06T16:11:55ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG
dc.title.none.fl_str_mv Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
Trilhando saberes: a trajetória da criação de um grupo em contexto colaborativo
title Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
spellingShingle Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
Rodrigues, Zionice
Mathematics Education
logical reasoning
algebraic thinking
collaborative work
Educação Matemática
raciocínio lógico
pensamento algébrico
trabalho colaborativo
Grupos Colaborativos
title_short Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
title_full Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
title_fullStr Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
title_full_unstemmed Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
title_sort Treading knowledges: the history of the creation of a collaborative group context
author Rodrigues, Zionice
author_facet Rodrigues, Zionice
Quintiliano, Luciane de Castro
Santos, Helen de Freitas
author_role author
author2 Quintiliano, Luciane de Castro
Santos, Helen de Freitas
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Zionice
Quintiliano, Luciane de Castro
Santos, Helen de Freitas
dc.subject.por.fl_str_mv Mathematics Education
logical reasoning
algebraic thinking
collaborative work
Educação Matemática
raciocínio lógico
pensamento algébrico
trabalho colaborativo
Grupos Colaborativos
topic Mathematics Education
logical reasoning
algebraic thinking
collaborative work
Educação Matemática
raciocínio lógico
pensamento algébrico
trabalho colaborativo
Grupos Colaborativos
description This history of experiences try to describe the main actions that three students licensed in Mathematics, a Basic Education teacher from State School, a Coordinator Professor of Pedagogical Core of Paulista State School, two teachers in Computing and two teachers in Practic Teaching in Mathematics of São Paulo Federal Institute of Education, Science and Technology – Campus Birigui, have been developing in a Collaborative Group of Mathematics Education and Scientific bound to CNPq.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37
10.25090/remat25269062v14n162017p135a144
url https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37
identifier_str_mv 10.25090/remat25269062v14n162017p135a144
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/37/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Zionice Rodrigues
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Zionice Rodrigues
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Educação Matemática; Vol. 14 No. 16: jan. /jun. 2017; 135-144
Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 14 ##issue.no## 16: jan. /jun. 2017; 135-144
Revista de Educação Matemática; Vol. 14 Núm. 16: jan. /jun. 2017; 135-144
Revista de Educação Matemática; v. 14 n. 16: jan. /jun. 2017; 135-144
2526-9062
10.25090/remat25269062v14n162017
reponame:Revista de Educação Matemática (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
instacron:SBEM
instname_str Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)
instacron_str SBEM
institution SBEM
reponame_str Revista de Educação Matemática (Online)
collection Revista de Educação Matemática (Online)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1730542052146413568