The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Cristiano Max Pereira
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Israel, Daniela, de Paula, Lucas Lagoas, Ferreira, Julia da Cruz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805
Resumo: The music vídeo has always been a relevant communication between artists, their fans and viewers. This study analyzes the insertion of brands and products in the video clips Bad Romance and Telephone, both by artist Lady Gaga. From the study, it was possible observe that the product placement tool has great potential in the field of publicity and advertising.
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spelling The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and TelephoneEl uso de product placement en videoclips: un análisis de Bad Romance y TelephoneO uso do product placement em videoclipes: uma análise de Bad Romance e TelephoneComunicaçãoProduct PlacementVideoclipeComunicaciónProduct PlacementVideoclipCommunicationProduct PlacementVideo clipThe music vídeo has always been a relevant communication between artists, their fans and viewers. This study analyzes the insertion of brands and products in the video clips Bad Romance and Telephone, both by artist Lady Gaga. From the study, it was possible observe that the product placement tool has great potential in the field of publicity and advertising.El video musical siempre há sido una forma relevante de comunicación entre artistas, sus fans y espectadores. Este estudio analiza la inseción de marcas y produtos en los videoclips Bad Romance y Telephone, ambos de la artista Lady Gaga. A partir del estudio, se pudo observar que la herramienta de product placement tiene un gran potencial en el campo de la publicidad y la publicidad.O videoclipe sempre foi uma forma de comunicação relevante entre os artistas, seus fãs e espectadores. O presente estudo analisa a inserção de marcas e produtos nos videoclipes Bad Romance e Telephone, ambos da artista Lady Gaga. A partir do estudo, foi possível observar que a ferramenta product placement tem um grande potencial no campo da publicidade e propaganda.Universidade Federal de Santa Maria2023-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Exploratóriaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 3 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805/50824Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Cristiano Max PereiraIsrael, Danielade Paula, Lucas LagoasFerreira, Julia da Cruz2023-03-02T18:40:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67805Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-03-02T18:40:17Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
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