Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10831 |
Resumo: | Through this research it is possible to consider that Zara practices all the actions selected for comparison regarding the marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The behavior characteristics regarding generation Z consumers are more alike to the marketing 3.0 and branding than the fast fashion strategy. The methods of bibliographic research and case study were used in order to produce this qualitative research. The bibliographic research was applied when studying two main aspects: generation Z and marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The case study was applied because it was necessary to analyze the global action of Zara for later comparison with the selected strategies. Concepts like marketing, segmentation and consumer’s behavior, as well as the strategies itself, were used as theoretical base in order to enhance the readers understanding. In general, this research was produced through three main pillars of analysis: generation Z, the strategies applied to the fashion industry and the actions of Inditex group, with focus on the brand Zara. |
id |
Ânima_29744e9ca27adb86725504b980642e63 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/10831 |
network_acronym_str |
Ânima |
network_name_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração ZMarketing de modaZaraGeração ZMerchandising de modaGeração ZThrough this research it is possible to consider that Zara practices all the actions selected for comparison regarding the marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The behavior characteristics regarding generation Z consumers are more alike to the marketing 3.0 and branding than the fast fashion strategy. The methods of bibliographic research and case study were used in order to produce this qualitative research. The bibliographic research was applied when studying two main aspects: generation Z and marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The case study was applied because it was necessary to analyze the global action of Zara for later comparison with the selected strategies. Concepts like marketing, segmentation and consumer’s behavior, as well as the strategies itself, were used as theoretical base in order to enhance the readers understanding. In general, this research was produced through three main pillars of analysis: generation Z, the strategies applied to the fashion industry and the actions of Inditex group, with focus on the brand Zara.Através da presente pesquisa foi possível observar que a Zara pratica todas as ações referentes aos fatores de comparação selecionados das estratégias de marketing 3.0, branding e fast fashion. Já as características do comportamento dos consumidores da geração Z estão mais alinhadas às estratégias do marketing 3.0 e branding do que ao fast fashion. Para realizar esta pesquisa qualitativa foram utilizados os métodos de pesquisa bibliográfica e estudo de caso. A pesquisa bibliográfica foi aplicada ao estudar dois aspectos centrais para a pesquisa: a geração Z e o marketing 3.0, branding e fast fashion. Já o estudo de caso foi aplicado tendo em vista a necessidade de estudar as ações da marca Zara globalmente para posteriormente compará-las com as estratégias selecionadas. A fim de facilitar o entendimento do leitor, conceitos como marketing, segmentação e comportamento do consumidor serviram como base teórica, além das estratégias em si. No geral, esta pesquisa foi produzida a partir de três pilares centrais de análise: a geração Z, as estratégias aplicadas ao ramo da moda e as ações do grupo Inditex, com enfoque na marca Zara.Mayer, Beatrice Maria Zanellato FonsecaSilva, Juliana Silveira2017-05-05T13:50:48Z2020-11-29T05:28:21Z2017-05-05T13:50:48Z2020-11-29T05:28:21Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis87 f.application/pdfapplication/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10831Relações Internacionais - FlorianópolisFlorianópolisporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-12-02T07:11:55Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/10831Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-02T07:11:55Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
title |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
spellingShingle |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z Silva, Juliana Silveira Marketing de moda Zara Geração Z Merchandising de moda Geração Z |
title_short |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
title_full |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
title_fullStr |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
title_full_unstemmed |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
title_sort |
Avaliação das estratégias de marketing empregadas globalmente pela Zara e as características comportamentais da geração Z |
author |
Silva, Juliana Silveira |
author_facet |
Silva, Juliana Silveira |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Mayer, Beatrice Maria Zanellato Fonseca |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Juliana Silveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing de moda Zara Geração Z Merchandising de moda Geração Z |
topic |
Marketing de moda Zara Geração Z Merchandising de moda Geração Z |
description |
Through this research it is possible to consider that Zara practices all the actions selected for comparison regarding the marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The behavior characteristics regarding generation Z consumers are more alike to the marketing 3.0 and branding than the fast fashion strategy. The methods of bibliographic research and case study were used in order to produce this qualitative research. The bibliographic research was applied when studying two main aspects: generation Z and marketing 3.0, branding and fast fashion strategies. The case study was applied because it was necessary to analyze the global action of Zara for later comparison with the selected strategies. Concepts like marketing, segmentation and consumer’s behavior, as well as the strategies itself, were used as theoretical base in order to enhance the readers understanding. In general, this research was produced through three main pillars of analysis: generation Z, the strategies applied to the fashion industry and the actions of Inditex group, with focus on the brand Zara. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016 2017-05-05T13:50:48Z 2017-05-05T13:50:48Z 2020-11-29T05:28:21Z 2020-11-29T05:28:21Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10831 |
url |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/10831 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Relações Internacionais - Florianópolis |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
87 f. application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Florianópolis |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA) instname:Ânima Educação instacron:Ânima |
instname_str |
Ânima Educação |
instacron_str |
Ânima |
institution |
Ânima |
reponame_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
collection |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação |
repository.mail.fl_str_mv |
contato@animaeducacao.com.br |
_version_ |
1767415827520290816 |