Modelo de integração de ferramentas de gestão de valor aplicadas a uma marca nacional do setor audiovisual
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4269 |
Resumo: | The present work searched to integrate some of the main innovative methodologies of value management. With the objective of mapping the strategies of an animated intellectual property - inserted in the licensing and audiovisual sector, national and international - the focus was mainly on the clients, the purpose of the brand and the viability of the business. In addition, the results obtained with the application of this sequence of tools will serve as basis for the decision making of the top management of the company, so that a methodology can be structured to be used, also, in the development of the other brands created in this corporation. For this, tools, concepts and methods of Business Model Generation, Golden Circle and Objective and Key Results, published respectively by Alexander Osterwalder, Simon Sinek and John Doerr were used. |
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Modelo de integração de ferramentas de gestão de valor aplicadas a uma marca nacional do setor audiovisualPlanejamento de valorEstratégia de diferenciaçãoModelo de negóciosThe present work searched to integrate some of the main innovative methodologies of value management. With the objective of mapping the strategies of an animated intellectual property - inserted in the licensing and audiovisual sector, national and international - the focus was mainly on the clients, the purpose of the brand and the viability of the business. In addition, the results obtained with the application of this sequence of tools will serve as basis for the decision making of the top management of the company, so that a methodology can be structured to be used, also, in the development of the other brands created in this corporation. For this, tools, concepts and methods of Business Model Generation, Golden Circle and Objective and Key Results, published respectively by Alexander Osterwalder, Simon Sinek and John Doerr were used.O presente trabalho buscou integrar algumas das principais metodologias inovadoras de gestão de valor. Com o objetivo de mapear as estratégias de uma propriedade intelectual animada - inserida no setor de licenciamento e audiovisual, nacional e internacional – considerou-se como foco, principalmente, os clientes, o propósito da marca e a viabilidade do negócio. Além disso, os resultados obtidos com a aplicação dessa sequência de ferramentas, servirá de embasamento para a tomada de decisão da alta administração da empresa, para que se possa estruturar uma metodologia que atue também, no desenvolvimento das outras marcas criadas nessa corporação. Para isso, utilizaram-se ferramentas, conceitos e métodos de Business Model Generation, Golden Circle e Objective and Key Results, publicadas respectivamente por Alexander Osterwalder, Simon Sinek e John Doerr.Mazutte, JulianoBusnello, Natália Saggin2019-09-02T19:38:31Z2020-11-26T23:28:56Z2019-09-02T19:38:31Z2020-11-26T23:28:56Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis57 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4269Engenharia de Produção - Pedra BrancaPalhoçaAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2020-12-01T17:21:57Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/4269Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T17:21:57Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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