Fawe: jogo multiplayer online usando HTML5 e WebSocket
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16808 |
Resumo: | Online games allow people to have fun together from different places. For these games to be created it is necessary to know different technologies. In order to demonstrate the technologies of HTML5 Canvas and Websocket, this work focuses on the development of the Fawe game. From that, a bibliographic search was carried out to better understand these web technologies. The project was developed together with the creation of a Game Design Document detailing all the information and concepts of the game. The game was modeled using software engineering concepts with class and activity diagrams. At the end of the project, 17 people evaluated the game using an online questionnaire and the results were compared. |
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Fawe: jogo multiplayer online usando HTML5 e WebSocketGDDGame Design DocumentWebsocketHTML5CanvasJogos DigitaisJogos multiplataformaDesenvolvimento de JogosComunicação em Tempo RealProgramação para WebMMORPGOnline games allow people to have fun together from different places. For these games to be created it is necessary to know different technologies. In order to demonstrate the technologies of HTML5 Canvas and Websocket, this work focuses on the development of the Fawe game. From that, a bibliographic search was carried out to better understand these web technologies. The project was developed together with the creation of a Game Design Document detailing all the information and concepts of the game. The game was modeled using software engineering concepts with class and activity diagrams. At the end of the project, 17 people evaluated the game using an online questionnaire and the results were compared.Os jogos online permitem que as pessoas se divirtam juntas de diferentes lugares. Para que estes jogos sejam criados é necessário o conhecimento de diferentes tecnologias. O presente trabalho aborda o desenvolvimento do jogo Fawe, o qual utiliza as tecnologias HTML5, Canvas e Websockets. Em cima disso, realizou-se uma pesquisa bibliográfica para compreender melhor estas tecnologias da web. O projeto foi desenvolvido junto com a criação de um Game Design Document detalhando todas as informações e conceitos do jogo. O jogo foi modelado utilizando conceitos de engenharia de software com diagramas de classe e atividades. Ao final do projeto, 17 pessoas avaliaram o jogo através de um questionário online e os resultados foram comparados.Zambiasi, Saulo PopovJansen, Paulo Ricardo2020-12-15T12:35:05Z2021-08-04T19:01:09Z2020-12-15T12:35:05Z2021-08-04T19:01:09Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis82 fapplication/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/16808Sistemas de Informação - Pedra BrancaFlorianópolisAttribution 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2022-02-22T16:15:08Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/16808Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2022-02-22T16:15:08Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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