Processo de desenvolvimento de um jogo digital para dispositivos móveis
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11131 |
Resumo: | The technological advances of the digital games industry has driven a growing number of new developers and a broad range of new games coming up every day , both industrial as the level of IndieGames ( Independent Developers ) . The process for developing these games varies from company to company . However, for a developer who needs to start in this market , there is the question of where to start or what the differences in the development of a digital game and a traditional software . In view of this , the purpose of this study was to present the development process of a game with the focus on operating systems for mobile devices , more specifically for the Android platform . For such a game was developed from the process of creation of Game Design , Game Design Document generating ( GDD ) , UML modeling, testing and verification of income. The game has developed a 2D interface and follows the style of Role- Playing Games ( RPG ) . The Java programming language with LibGDX library and development environment Android Development Tool ( ADT ) was used . The outcome of the game , beta, went through a period of testing to the general public, available for download through a blog . For the overall rating , the game turned out very well in the results at all, getting your positive approval by the public. |
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Processo de desenvolvimento de um jogo digital para dispositivos móveisJogoDispositivos móveisAndroidProcesso de desenvolvimentoLibGDXJavaGame design documentThe technological advances of the digital games industry has driven a growing number of new developers and a broad range of new games coming up every day , both industrial as the level of IndieGames ( Independent Developers ) . The process for developing these games varies from company to company . However, for a developer who needs to start in this market , there is the question of where to start or what the differences in the development of a digital game and a traditional software . In view of this , the purpose of this study was to present the development process of a game with the focus on operating systems for mobile devices , more specifically for the Android platform . For such a game was developed from the process of creation of Game Design , Game Design Document generating ( GDD ) , UML modeling, testing and verification of income. The game has developed a 2D interface and follows the style of Role- Playing Games ( RPG ) . The Java programming language with LibGDX library and development environment Android Development Tool ( ADT ) was used . The outcome of the game , beta, went through a period of testing to the general public, available for download through a blog . For the overall rating , the game turned out very well in the results at all, getting your positive approval by the public.Os avanços tecnológicos da indústria de jogos digitais tem impulsionado um crescente número de novos desenvolvedores e uma ampla gama de novos jogos surgindo a cada dia, tanto a nível industrial, quanto a nível dos Indiegames (Desenvolvedores Independentes). O processo para o desenvolvimento desses jogos varia de empresa para empresa. Entretanto, para um desenvolvedor que necessita iniciar nesse mercado, há a questão de saber por onde começar ou quais as diferenças no desenvolvimento de um jogo digital e de um software tradicional. Em vista disso, a proposta desse trabalho foi apresentar o processo de desenvolvimento de um jogo com o enfoque em sistemas operacionais para dispositivos móveis, mais especificamente para a plataforma Android. Para tal, um jogo foi desenvolvido desde o processo de criação do Game Design, gerando o Game Design Document (GDD), modelagem UML, testes e verificação do resultado. O jogo desenvolvido possui uma interface 2D e segue o estilo de Role-Playing Games (RPG). Foi utilizada a linguagem de programação Java com a biblioteca LibGDX e ambiente de desenvolvimento Android Development Tool (ADT). O resultado do jogo, versão beta, passou por um período de testes ao público geral, disponibilizado para download através de um blog. Pela avaliação geral, o jogo se mostrou muito bem nos resultados em sua totalidade, recebendo sua aprovação positiva pelo público.Zambiasi, Saulo PopovOliveira, Jhonattan Amorim deTorres Filho, Rogério Rivera2017-10-23T19:29:01Z2020-11-29T06:11:44Z2017-10-23T19:29:01Z2020-11-29T06:11:44Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis142 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/11131Ciência da Computação - Pedra BrancaPalhoçaporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânimainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-12-02T07:56:35Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/11131Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-02T07:56:35Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
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