Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Matos, Márcia
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4243
Resumo: The current work presents the application of the strategic product planning method with the use of three methodologies that target the client, the product and the business with the creative economy. With the composition of these methodologies it was possible to build the strategic plan of the product studied and be more assertive so that the application to the product, the application that the technological development company is developing. Because the company is new and is looking for developing a new product, it is important to think about a strategic plan to meet the customer, the product and the business needs similarly. Using the integration of the three methodologies, client, product and service for the elaboration of the plan, it is possible to make the company more assertive and competitive in the creative economy era. This study comprehends a bibliographical review regarding the methodology that will be applied in the construction of the planning, and this theoretical reference provided elements that supported the study. After this, we structured the research classification, the characterization of the company that was carried out the study of action research and finally the construction based on the detailed development of the methodologies studied and the results that were obtained.
id Ânima_fc79e52840fcc4dd26bd648ef8db7c96
oai_identifier_str oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/4243
network_acronym_str Ânima
network_name_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository_id_str
spelling Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDPPlanejamento estratégicoEconomia criativaPlano de negóciosThe current work presents the application of the strategic product planning method with the use of three methodologies that target the client, the product and the business with the creative economy. With the composition of these methodologies it was possible to build the strategic plan of the product studied and be more assertive so that the application to the product, the application that the technological development company is developing. Because the company is new and is looking for developing a new product, it is important to think about a strategic plan to meet the customer, the product and the business needs similarly. Using the integration of the three methodologies, client, product and service for the elaboration of the plan, it is possible to make the company more assertive and competitive in the creative economy era. This study comprehends a bibliographical review regarding the methodology that will be applied in the construction of the planning, and this theoretical reference provided elements that supported the study. After this, we structured the research classification, the characterization of the company that was carried out the study of action research and finally the construction based on the detailed development of the methodologies studied and the results that were obtained.O presente trabalho apresenta a aplicação do método de planejamento estratégico do produto com a utilização das três metodologias que visam o cliente, produto e o negócio junto com a economia criativa. Com a composição dessas metodologias foi possível construir o plano estratégico do produto estudado e ser mais assertivo de forma que a aplicação ao produto, o aplicativo que a empresa de desenvolvimento tecnológico esta desenvolvendo. Pela empresa ser nova e estar em busca de desenvolver um novo produto é importante a elaboração de um plano estratégico para atender as necessidades, de formar igual para o cliente, produto e negócio. Utilizando a integração das três metodologias, cliente, produto e serviço para a elaboração do plano é possível tornar a empresa mais assertiva e competitiva, na era da economia criativa. Esse estudo abrange uma revisão bibliográfica a respeito da metodologia que será aplicada na construção do planejamento e este referencial teórico forneceu elementos que embasaram para o estudo. A seguir estruturou-se a classificação da pesquisa, a caracterização da empresa que foi realizado o estudo de pesquisa-ação e por fim a construção a partir do desenvolvimento detalhado das metodologias estudadas e os resultados que foram obtidos.Mazute, JulianoMatos, Márcia2017-07-12T18:12:56Z2020-11-26T23:25:36Z2017-07-12T18:12:56Z2020-11-26T23:25:36Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis67 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4243Engenharia de Produção - Pedra BrancaPalhoçaAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2020-12-01T17:21:04Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/4243Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2020-12-01T17:21:04Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
title Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
spellingShingle Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
Matos, Márcia
Planejamento estratégico
Economia criativa
Plano de negócios
title_short Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
title_full Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
title_fullStr Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
title_full_unstemmed Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
title_sort Desenvolvimento conceitual e estratégico de produto com base no PDP
author Matos, Márcia
author_facet Matos, Márcia
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mazute, Juliano
dc.contributor.author.fl_str_mv Matos, Márcia
dc.subject.por.fl_str_mv Planejamento estratégico
Economia criativa
Plano de negócios
topic Planejamento estratégico
Economia criativa
Plano de negócios
description The current work presents the application of the strategic product planning method with the use of three methodologies that target the client, the product and the business with the creative economy. With the composition of these methodologies it was possible to build the strategic plan of the product studied and be more assertive so that the application to the product, the application that the technological development company is developing. Because the company is new and is looking for developing a new product, it is important to think about a strategic plan to meet the customer, the product and the business needs similarly. Using the integration of the three methodologies, client, product and service for the elaboration of the plan, it is possible to make the company more assertive and competitive in the creative economy era. This study comprehends a bibliographical review regarding the methodology that will be applied in the construction of the planning, and this theoretical reference provided elements that supported the study. After this, we structured the research classification, the characterization of the company that was carried out the study of action research and finally the construction based on the detailed development of the methodologies studied and the results that were obtained.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-12T18:12:56Z
2017-07-12T18:12:56Z
2017
2020-11-26T23:25:36Z
2020-11-26T23:25:36Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4243
url https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/4243
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Engenharia de Produção - Pedra Branca
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 67 f.
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Palhoça
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
instname:Ânima Educação
instacron:Ânima
instname_str Ânima Educação
instacron_str Ânima
institution Ânima
reponame_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
collection Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação
repository.mail.fl_str_mv contato@animaeducacao.com.br
_version_ 1767415835113029632