EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maia, Marta
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Alvarado da Silva, Gilmara
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
Texto Completo: https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608
Resumo: This study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns.
id ABED-1_4091e53578a950d35c06a0c7c8f0ae19
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/608
network_acronym_str ABED-1
network_name_str Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
repository_id_str
spelling EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITALcorporate distance education, digital transformation, professional learningeducación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesionaleducação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissionalThis study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns.Este estudio tiene como objetivo verificar cómo la transformación digital ha estado impactando el proceso de educación corporativa a distancia e impulsando el proceso de enseñanza y aprendizaje en el lugar de trabajo. A través de casos prácticos de cuatro empresas, este trabajo buscó verificar cómo el entorno digital y de aprendizaje a distancia es cada vez más intrínseco en el trabajo diario, transformando no solo el modelo en el que se desarrollan las actividades, sino también cómo se aprende en el entorno corporativo. Uno de los principales aportes identificados está en la forma en que el área de educación corporativa ancla sus estrategias de educación tecnológica alineadas con la estrategia de la organización. Se pudo medir cuánto ha contribuido la evolución tecnológica a la evolución de las herramientas educativas y provocando un cambio en las metodologías y modelos educativos, que ahora cuenta con una participación más activa del educando.Este estudo tem o objetivo de verificar o quanto a transformação digital vem impactando o processo de educação corporativa a distância e impulsionando o processo de ensino e aprendizagem no ambiente de trabalho. Por meio de estudo de casos de quatro empresas, esse trabalho buscou verificar como o ambiente de aprendizagem digital e a distância está cada vez mais intrínseco no dia a dia de trabalho, transformando não somente o modelo em que as atividades são desenvolvidas, mas também como se aprende no ambiente corporativo. Uma das principais contribuições identificadas está na forma com que a área de educação corporativa ancora as suas estratégias educacionais tecnológicas alinhadas a estratégia da organização. Foi possível aferir o quanto a evolução tecnológica vem contribuindo para a evolução das ferramentas educacionais e provocando mudança nas metodologias e modelos educacionais que passa a contar com a participação mais ativa daquele que aprende.Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2022-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/60810.17143/rbaad.v21i1.608Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 21 n. 1 (2022): Volume único1806-13622359-034310.17143/rbaad.v21i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporengspahttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/436https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/437https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/438LA EDUCACIÓN CORPORATIVA A DISTANCIA EN LA ERA DE LA TRANSFORMACIÓN DIGITALCORPORATE DISTANCE EDUCATION IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATIONCopyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMaia, MartaAlvarado da Silva, Gilmara2022-01-20T20:32:51Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/608Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2022-01-20T20:32:51Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false
dc.title.none.fl_str_mv EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
title EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
spellingShingle EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
Maia, Marta
corporate distance education, digital transformation, professional learning
educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional
educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional
title_short EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
title_full EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
title_fullStr EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
title_full_unstemmed EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
title_sort EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
author Maia, Marta
author_facet Maia, Marta
Alvarado da Silva, Gilmara
author_role author
author2 Alvarado da Silva, Gilmara
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maia, Marta
Alvarado da Silva, Gilmara
dc.subject.por.fl_str_mv corporate distance education, digital transformation, professional learning
educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional
educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional
topic corporate distance education, digital transformation, professional learning
educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional
educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional
description This study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-01-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608
10.17143/rbaad.v21i1.608
url https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608
identifier_str_mv 10.17143/rbaad.v21i1.608
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/436
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/437
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/438
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv LA EDUCACIÓN CORPORATIVA A DISTANCIA EN LA ERA DE LA TRANSFORMACIÓN DIGITAL
CORPORATE DISTANCE EDUCATION IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATION
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 21 n. 1 (2022): Volume único
1806-1362
2359-0343
10.17143/rbaad.v21i1
reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
instname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)
instacron:ABED
instname_str Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)
instacron_str ABED
institution ABED
reponame_str Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
collection Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)
repository.mail.fl_str_mv rbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br
_version_ 1798046171230371840