EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
Texto Completo: | https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608 |
Resumo: | This study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns. |
id |
ABED-1_4091e53578a950d35c06a0c7c8f0ae19 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/608 |
network_acronym_str |
ABED-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITALcorporate distance education, digital transformation, professional learningeducación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesionaleducação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissionalThis study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns.Este estudio tiene como objetivo verificar cómo la transformación digital ha estado impactando el proceso de educación corporativa a distancia e impulsando el proceso de enseñanza y aprendizaje en el lugar de trabajo. A través de casos prácticos de cuatro empresas, este trabajo buscó verificar cómo el entorno digital y de aprendizaje a distancia es cada vez más intrínseco en el trabajo diario, transformando no solo el modelo en el que se desarrollan las actividades, sino también cómo se aprende en el entorno corporativo. Uno de los principales aportes identificados está en la forma en que el área de educación corporativa ancla sus estrategias de educación tecnológica alineadas con la estrategia de la organización. Se pudo medir cuánto ha contribuido la evolución tecnológica a la evolución de las herramientas educativas y provocando un cambio en las metodologías y modelos educativos, que ahora cuenta con una participación más activa del educando.Este estudo tem o objetivo de verificar o quanto a transformação digital vem impactando o processo de educação corporativa a distância e impulsionando o processo de ensino e aprendizagem no ambiente de trabalho. Por meio de estudo de casos de quatro empresas, esse trabalho buscou verificar como o ambiente de aprendizagem digital e a distância está cada vez mais intrínseco no dia a dia de trabalho, transformando não somente o modelo em que as atividades são desenvolvidas, mas também como se aprende no ambiente corporativo. Uma das principais contribuições identificadas está na forma com que a área de educação corporativa ancora as suas estratégias educacionais tecnológicas alinhadas a estratégia da organização. Foi possível aferir o quanto a evolução tecnológica vem contribuindo para a evolução das ferramentas educacionais e provocando mudança nas metodologias e modelos educacionais que passa a contar com a participação mais ativa daquele que aprende.Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2022-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/60810.17143/rbaad.v21i1.608Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 21 n. 1 (2022): Volume único1806-13622359-034310.17143/rbaad.v21i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporengspahttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/436https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/437https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/438LA EDUCACIÓN CORPORATIVA A DISTANCIA EN LA ERA DE LA TRANSFORMACIÓN DIGITALCORPORATE DISTANCE EDUCATION IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATIONCopyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessMaia, MartaAlvarado da Silva, Gilmara2022-01-20T20:32:51Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/608Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2022-01-20T20:32:51Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
title |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
spellingShingle |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL Maia, Marta corporate distance education, digital transformation, professional learning educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional |
title_short |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
title_full |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
title_fullStr |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
title_full_unstemmed |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
title_sort |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA A DISTÂNCIA NA ERA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL |
author |
Maia, Marta |
author_facet |
Maia, Marta Alvarado da Silva, Gilmara |
author_role |
author |
author2 |
Alvarado da Silva, Gilmara |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maia, Marta Alvarado da Silva, Gilmara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
corporate distance education, digital transformation, professional learning educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional |
topic |
corporate distance education, digital transformation, professional learning educación corporativa a distancia, transformación digital, formación profesional educação corporativa a distância, transformação digital, aprendizagem profissional |
description |
This study aims to verify how much the digital transformation has influenced the process of corporate distance education and driving the process of teaching and learning in the workplace. Based on the case study of four companies, this work sought to verify how the digital learning environment is increasingly intrinsic to the day-to-day work, transforming not only the model in which the activities are developed, but also how it is learned in the corporate environment. One of the main contributions identified is the way in which the corporate education area anchors its technological educational strategies in line with the organization's strategy. It was not possible to identify any major educational trend based on digital technology establishing itself, but it was possible to gauge how much technological evolution has contributed to the evolution of educational tools and causing changes in educational methodologies and models that now have more active participation that learns. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608 10.17143/rbaad.v21i1.608 |
url |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608 |
identifier_str_mv |
10.17143/rbaad.v21i1.608 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/436 https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/437 https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/608/438 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
LA EDUCACIÓN CORPORATIVA A DISTANCIA EN LA ERA DE LA TRANSFORMACIÓN DIGITAL CORPORATE DISTANCE EDUCATION IN THE AGE OF DIGITAL TRANSFORMATION |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 21 n. 1 (2022): Volume único 1806-1362 2359-0343 10.17143/rbaad.v21i1 reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância instname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) instacron:ABED |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
instacron_str |
ABED |
institution |
ABED |
reponame_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
collection |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br |
_version_ |
1798046171230371840 |