Quatro elementos compartilhados pelo campo cultural dos games e dezesseis princípios de aprendizagem
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
Texto Completo: | https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/361 |
Resumo: | Games relate to languages in other media and have the property of manifesting aspects of human life. They are a phenomenon of digital culture that has become increasingly sophisticated and multiply the development of innumerable styles of game design, producing diversified experiences through its innovative gameplay systems. Thus, games have plasticity to incorporate various purposes and, as a cultural object, attract different social segments to exploit it, such as gamers, developers and researchers. This dissertation starts from a conceptualization based on elements shared by the cultural field of the games and appropriates the critical analysis on the gamification to investigate if a game of the open world design style allows mediation of learning principles according to the approach of situated cognition. |
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Quatro elementos compartilhados pelo campo cultural dos games e dezesseis princípios de aprendizagemGames relate to languages in other media and have the property of manifesting aspects of human life. They are a phenomenon of digital culture that has become increasingly sophisticated and multiply the development of innumerable styles of game design, producing diversified experiences through its innovative gameplay systems. Thus, games have plasticity to incorporate various purposes and, as a cultural object, attract different social segments to exploit it, such as gamers, developers and researchers. This dissertation starts from a conceptualization based on elements shared by the cultural field of the games and appropriates the critical analysis on the gamification to investigate if a game of the open world design style allows mediation of learning principles according to the approach of situated cognition.Os games (jogos digitais) estabelecem relação com linguagens de outras mídias e têm a propriedade de manifestar aspectos da vida humana. Constituem um fenômeno da cultura digital que vem se sofisticando cada vez mais e multiplicam o desenvolvimento de inúmeros estilos de design de jogo, produzindo experiências diversificadas através de seus inovadores sistemas de jogabilidade. Logo, os games possuem plasticidade para incorporar diversos fins e, como objeto cultural, atraem diferentes segmentos sociais para explorá-lo, tais como gamers (jogadores), desenvolvedores (indústria) e pesquisadores (acadêmicos). Este artigo discute uma conceituação baseada em elementos compartilhados pelo campo cultural dos games e se apropria da análise crítica sobre a gamificação para investigar se um game do estilo de design mundo aberto possibilita mediação de princípios de aprendizagem à luz da abordagem da cognição situada.Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2020-11-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/36110.17143/rbaad.v19i1.361Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020)1806-13622359-034310.17143/rbaad.v19i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/361/355BrasilCopyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSforzin Pazzini, Luis HenriqueBernardino de Campos, Gilda Helena2020-11-20T00:01:58Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/361Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2020-11-20T00:01:58Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false |
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