O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
Texto Completo: | https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/346 |
Resumo: | The development of solutions in Information Technology (IT) has influenced the expansion of distance learning courses. Its structuring, based on digital technologies, such as the Learning Management System (LMS), acquires an important role in this context. The purpose of this research is to present the perceptions of Distance Education managers about the use of LMS. The analysis points to the need for a redefinition of the role of LMS, for the moment, essentially pedagogical. The weaknesses of the system as a management tool include gaps that can be investigated in future studies. |
id |
ABED-1_8848bcf006d08e8bb2c5cca1cd4ef370 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/346 |
network_acronym_str |
ABED-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository_id_str |
|
spelling |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância.Learning Management System (LMS). Gestão. e-ProinfoThe development of solutions in Information Technology (IT) has influenced the expansion of distance learning courses. Its structuring, based on digital technologies, such as the Learning Management System (LMS), acquires an important role in this context. The purpose of this research is to present the perceptions of Distance Education managers about the use of LMS. The analysis points to the need for a redefinition of the role of LMS, for the moment, essentially pedagogical. The weaknesses of the system as a management tool include gaps that can be investigated in future studies.El desarrollo de soluciones en Tecnología de la Información (TI) ha influido en la expansión de cursos a distancia. Su estructuración, basada en tecnologías digitales, como el Learning Management System (LMS), adquiere un papel importante en este contexto. El objetivo de esta investigación es presentar las percepciones de gestores de Educación a Distancia sobre la utilización del LMS. El análisis apunta a la necesidad de una redefinición del papel del LMS, por ahora, esencialmente pedagógico. Las fragilidades del sistema como instrumento de gestión comprenden lagunas que pueden ser investigadas en estudios futuros.O desenvolvimento de soluções em Tecnologia da Informação (TI) tem influenciado a expansão de cursos à distância. A estruturação desses cursos, baseada em tecnologias digitais, como o Learning Management System (LMS), adquire um papel importante nesse contexto. O objetivo desta pesquisa é apresentar as percepções de gestores de Educação a Distância sobre a utilização do LMS. A análise aponta para a necessidade de uma redefinição do papel do LMS, por ora, essencialmente pedagógico. As fragilidades do sistema como instrumento de gestão compreendem lacunas que poderão ser investigadas em estudos futuros.Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância2020-08-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/34610.17143/rbaad.v19i1.346Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020)1806-13622359-034310.17143/rbaad.v19i1reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainstname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)instacron:ABEDporhttps://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/346/342BrCopyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distânciainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Paulo Cristiano deKeiko Nakayama, Marina López Torres, Maricel Karina Schmitt Nunes, Carolina Schmitt Nunes 2020-08-28T00:54:27Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/346Revistahttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/ONGhttp://seer.abed.net.br/index.php/RBAAD/oairbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br1806-13622359-0343opendoar:2020-08-28T00:54:27Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
title |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
spellingShingle |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. Oliveira, Paulo Cristiano de Learning Management System (LMS). Gestão. e-Proinfo |
title_short |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
title_full |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
title_fullStr |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
title_full_unstemmed |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
title_sort |
O Uso do Learning Management System (LMS) por Gestores de Educação a Distância. |
author |
Oliveira, Paulo Cristiano de |
author_facet |
Oliveira, Paulo Cristiano de Keiko Nakayama, Marina López Torres, Maricel Karina Schmitt Nunes, Carolina Schmitt Nunes |
author_role |
author |
author2 |
Keiko Nakayama, Marina López Torres, Maricel Karina Schmitt Nunes, Carolina Schmitt Nunes |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Paulo Cristiano de Keiko Nakayama, Marina López Torres, Maricel Karina Schmitt Nunes, Carolina Schmitt Nunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning Management System (LMS). Gestão. e-Proinfo |
topic |
Learning Management System (LMS). Gestão. e-Proinfo |
description |
The development of solutions in Information Technology (IT) has influenced the expansion of distance learning courses. Its structuring, based on digital technologies, such as the Learning Management System (LMS), acquires an important role in this context. The purpose of this research is to present the perceptions of Distance Education managers about the use of LMS. The analysis points to the need for a redefinition of the role of LMS, for the moment, essentially pedagogical. The weaknesses of the system as a management tool include gaps that can be investigated in future studies. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/346 10.17143/rbaad.v19i1.346 |
url |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/346 |
identifier_str_mv |
10.17143/rbaad.v19i1.346 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.abed.net.br/RBAAD/article/view/346/342 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Br |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância; v. 19 n. 1 (2020) 1806-1362 2359-0343 10.17143/rbaad.v19i1 reponame:Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância instname:Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) instacron:ABED |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
instacron_str |
ABED |
institution |
ABED |
reponame_str |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
collection |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância - Associação Brasileira de Educação a Distância (ABED) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbaad@abed.org.br || abed@abed.org.br |
_version_ |
1798046170946207744 |